OMX afgiver tilbud på børsen i Ljubljana, Slovenien

OMX, den førende ekspert inden for børsindustrien, har afgivet købstilbud på alle udstedte aktier i Ljubljanabørsen i Slovenien. Den tilbudte pris lyder på EUR 125,19 (SIT 30.000) pr. aktie, hvilket svarer til en samlet værdi på ca. EUR 4,2 mio.

“Vi tror, at købet af børsen i Ljubljana er en stor mulighed for os, og at OMX vil øge effektiviteten, likviditeten og synligheden af det slovenske kapitalmarked. Det vil derved styrke det slovenske værdipapirmarked og Ljubljanabørsens regionale rolle. Vores erfaring med at udvikle det nordiske og baltiske marked og levere teknologi til mere end 60 børser i over 50 lande giver os en god platform for at udvide vores forretning i Østeuropa, ” udtaler Hans-Ole Jochumsen, koncernchef Information Services and New Markets i OMX.

OMX har fremlagt planerne for aktionærerne og direktionen for Ljubljanabørsen. Handlen skal godkendes af de relevante slovenske myndigheder. OMX’ tilbud gælder frem til den 22. januar 2007.

Ljubljanabørsen er et stærkt regionalt og udviklet værdipapirmarked og har mere end 130 noterede selskaber med en samlet markedsværdi på over EUR 18 mia. Ljubljanabørsen ejes af 29 finansielle institutioner. Omsætningen i de første ni måneder af 2006 beløb sig til EUR 2,6 mio. (23,7 pct. højere end samme periode sidste år) og resultatet før skat blev på EUR 651,800. Få yderligere information på www.ljse.si.

For yderligere information, kontakt venligst:
Niclas Lilja, Press Relations, OMX