Imponerende omsætningsfremgang i Neolane – og nyt medlem af direktionen

Neolane øgede sin omsætning med 70 procent i 1. halvår 2011 og har ansat
den erfarne virksomhedsleder Eric Schnadig som ny direktør

Neolane, udbyder af dialogmarketingsteknologi, oplyser, at Eric Schnadig, der tidligere har varetaget en ledende stilling i Unica Corporation, er tiltrådt som direktør i Neolane. Eric Schnadig kommer til Neolane på et tidspunkt, hvor virksomheden melder om rekordstor omsætning og kundetilgang i 1. halvår 2011.

Det er Neolanes markedsekspansion, kundernes øgede anskaffelse og brug af værktøjerne samt godt købmandskab, der ligger til grund for omsætningsfremgangen på 70 procent i 1. halvår 2011 sammenlignet med samme periode forrige år. Den førende udbyder af integrerede markedsføringsplatforme har således føjet adskillige højtprofilerede kunder til sin voksende globale kundebase, herunder Barnes & Noble, Clarins Group, Club Med og Macmillan Publishing Group.

Eric Schnadig er en rutineret virksomhedsleder med solid erfaring i at opbygge og lede teknologivirksomheder inden for brancher med stærk vækst. Eric Schnadig har tidligere varetaget funktionen som underdirektør for internationalt salg og forretningsudvikling i Unica Corporation. Under hans ledelse voksede omsætningen fra 3 mio. USD til mere end 125 mio. USD forud for IBM's overtagelse af virksomheden i 2010 til en pris af ca. 480 mio. USD.

"Det, der især tiltalte mig ved Neolane, var virksomhedens topprofessionelle ledelsesgruppe, hastige vækst og succes på fokusmarkederne – plus muligheden for at bidrage positivt til Neolanes strategiske kurs," fortæller Eric Schnadig. "Efter mere end en halv snes år i branchen glæder jeg mig til at udnytte mine erfaringer og forbindelser til at styre Neolane fri af typiske vækstproblemer som volumensyge og finansiering."

Før Eric Schnadig kom til Unica Corporation var han salgs- og marketingchef i Kenan Systems Corporation, hvor han bidrog til at øge omsætningen fra 10 mio. til over 300 mio. USD, som førte til, at virksomheden blev opkøbt af Lucent Technologies for 1,5 mia. USD. Eric Schnadig er i dag administrerende direktør for Tervela, en hurtigtvoksende udbyder af højtydende, tabsfri datamigrationsinfrastruktur for distribuerede applikationer.

"Eric medbringer en enorm brancheerfaring og viden om hurtigtvoksende markeder til stillingen som direktør i Neolane," udtaler Stephane Dehoche, der er bestyrelsesformand og adm.dir. for Neolane. "Netop nu, hvor Neolane er inde i en forrygende vækst, er det helt rigtige tidspunkt at få en person med Erics baggrund med på holdet. Vi ser frem til at udnytte hans værdifulde indblik i marketing-økosystemet som vækstdynamo."

Neolane tilbyder som den eneste aktør på markedet en dialogmarketingsteknologi, som giver virksomheder og organisationer mulighed for at opbygge og fastholde en-til-en-dialoger på livstidsbasis. Denne innovative teknologi øger både omsætningen og effektiviteten af markedsføringen. Med de bedste muligheder i klassen for at kombinere e-mail og indgående/udgående kanaler gennem en fælles platform, der bygger på samme kode, er man sikker på at opnå resultater med markedsføringen på rekordtid. Neolane er født digital, og løsningerne er lette og sjove at anvende for både den daglige og den periodiske bruger. Neolane har med sine fremtidssikrede løsninger bevist sine evner til at gøre kunderne i stand til at tilpasse sig de nye kommunikationsudfordringer og dermed gribe mulighederne hurtigere end konkurrenterne. Neolane anvendes af over 300 af verdens førende virksomheder, herunder Sony Music, Alcatel-Lucent, Orange, Sears Canada og Sephora.

Besøg www.neolane.com

Copyright © 2011 Neolane. Alle rettigheder forbeholdes. Alle andre mærkenavne, produktnavne eller varemærker tilhører de respektive indehavere.

Pressekontakter:

Tlf.: +33 1 55 02 27 95

Jeanette Castaing

Tlf.: +33 1 55 02 27 85

j.castaing@open2europe.com

Tlf.: 33 1 55 02 27 95

Om Neolane
Neolane tilbyr den eneste konversasjonelle markedsføringsteknologien som gjør det mulig å bygge og opprettholde varige one-to-one kundedialoger. Ved bruk av denne teknologien vil selskap oppnå økt inntekt og optimalisert markedsføringseffektivitet. Takket være programvareplattformens evne til å håndtere e-post samt samle innkommende og utgående kanaler, ser markedsførere resultater på rekordtid. Neolane er enkel i bruk for ferske så vel som for drevne brukere. I tillegg er Neolanes kunder i stand til å tilpasse seg nye utfordringer knyttet til markedsføring og å utnytte nye forretningsmuligheter raskere enn sine konkurrenter. Mer enn 300 internasjonale storkunder har satt sin lit til Neolane, deriblant Sony Music, Alcatel-Lucient, Orange, Sears Canada og Sephora. Besøk www.neolane.com.