Optical Storage A/S – tænder lyset i ELbranchen - for en grønnere verden.

Optical Storage A/S har indgået en eksklusiv aftale om distribution af Baleno LED belysning produkter til det nordiske marked. Belysnings markedet vokser hurtigt af mange årsager – eks. en grøn profil for reduktion af energiforbruget, men også fordi det åbner op for mange nye belysning koncepter med LED.

Optical Storage A/S som er etableret i 1982, og med næsten 30 års erfaring inden for distribution og salg af computer- og forbrugerelektronik. Nu med introduktionen af LED-belysning, i rækken af innovative produkter og løsninger som Optical Storage A/S har haft ansvaret for i årenes løb. "LED-belysning fra Baleno styres i samarbejde med Optical Storage A/S  - fordi vi på disse områder, har både den erfaring og ekspertise i at få de bedste produkter, til den rigtige pris, gennem vores mangeårige samarbejde med bla. Nextbase, Cideko osv - siger Arve Isaksen - formand og stifter af Optical Storage A/S

Ifølge Osram, den førende aktør på belysnings markedet, bruger vi i dag i verden ca 21% af den samlede energi til belysning, og nu med introduktionen af LED teknologien til belysning vil dette tal blive reduceret betydeligt. LED giver brugeren et meget bedre lysudbytte end traditionelle gløde- og halogenlamper, der bruger fra 30 - 75W dette kan nu reduceres til 4 - 10 W for den samme lysstyrke,  og samtidig får man en reduktion på mere end 80% af energiforbruget. Som en konsekvens af glødelampens dårligt lys i forhold til dens forbrug af energi, har EU nedlagt forbud mod produktion og salg af glødelamper med energi mere end 7W, gældende fra i år. Kompakt lysstofrør, der har været populære, vil også forsvinde fra markedet på grund af sit indhold af forurenende stoffer / tungmetaller, dette vil ske over tid.

LED er en ny æra for både indendørs og udendørs belysning. Man kan designe belysningen på helt andre måder end før. Det er kun kreativiteten der stopper, for hvad og hvor man kan bruge LED pærer. LED giver en betydeligt længere levetid end traditionelle pærer - op til 35.000 timer er levetiden, på en LED pære eller med 5 - 8 timers daglig brug, skal du ikke skifte pære i op til 10år - eller 6 - 8 gange levetiden for de nuværende pærer, der brænder 2 til 6 000 timer. For store professionelle brugere, betyder det, at man kan reducere omkostningerne ved udskiftning pærer, hvilket gør man bliver mere grøn, og tænker på miljøet med reduceret energiforbrug, længere levetid og mindre vedligeholdelse.

Optical Storage er en norsk virksomhed med datterselskaber i Sverige og Danmark. I år bliver omsætningen på ca. 120 mio. Hovedparten af produkterne er forbrugerelektronik som dvd-afspillere til bi,l GPS, håndfri produkter til mobile telefoner mv Optical Storage distribuerer mærker som TomTom, Navigon, NextBase, Cowon, Verbatim og mange flere.

For yderligere information kontakt venligst Thomas Gøtze, tlf 39 20 77 00 eller email info@opticalstorage.dk

Gydevang 22B
DK-3450 Allerød