Primera Technology, Inc. ("Primera"), en førende producent af specialkemikalier printere præsenterer LP130e

LP130e Durable Label Printer
Holdbare labels anvendes i en række forskellige sammenhænge, hvor kritiske oplysninger skal sikres i barske miljøer. Dette kan indebære alt fra medicinsk udstyr til produktet og serienummer information om alt fra biler til apparater til hjemmet & fritid.
LP130e giver mulighed for virksomheder og producenter til at producere holdbare etiketter selv og reducere deres omkostninger betydeligt i forhold til tidligere løsninger. LP130e kan lave produktion af holdbare labels billigere mere fleksibel og hurtigere.

Tekst, grafik og stregkoder trykt med en laser på en række af etiketter med forskellige egenskaber afhængig af applikationen. Etiketterne er meget holdbare og behøver ikke at blive lamineret til at modstå høj eksponering for både UV-lys, kemiske, væsker eller høje temperaturer op til 300 grader. Etiketter opfylde internationale krav om serienumre mærkning og UL og CSA-standarder.

LP130e baseret på laserteknologi, i modsætning til traditionel printer, der udskriver med blæk eller termisk transfer-teknologi. Denne laser teknologi har aldrig før været brugt i en standard desktop printer. Et specialdesignet laser med matchede högprecisionsoptik gør Primera LP130e til en unik maskine. Etiketter fremstillet med denne teknik sædvanligvis erstatte metalplader eller etiketter fremstillet med termisk teknologi, som lamineres derefter til en anden proces, men stadig ikke tilstrækkelig holdbarhed til mange anvendelser. Sammenlignet med Yag, Fiber og CO2 lasere, LP130e har en laserdiode med matchede optik med mange fordele, der leverer høj kvalitet etiketter med høj holdbarhed:

• Lavere omkostninger. Ca. prisen for et system er omkring 170.000 SEK - Omkring halvdelen af prisen for sammenlignelige systemer.

• Enkle mekanik. Primera har fravalgt mere traditionelle, men mere komplekse løsninger, dyre computer-kontrollerede galvanometer med spejle til strålestyring. LP130e har designet mere som en standard printer Primera LX900e farve labelprinter. Denne fremgangsmåde resulterer i en mindre kompliceret printer uden særlig vedligeholdelse eller løbende behov for kalibrering.

• Enkel betjening. LP130e installeret som standard Window Printere. Du kan bruge stort set enhver af mange populære etiket software, som du ønsker at skabe en bæredygtig etiketter LP130e. Ingen uddannelse eller certificering kræves for at betjene maskinen.

Du kan bruge både de etiketter, der udsender røg og etiketter, der er ikke-rygerværelser. Uanset hvad du vælger, med etiketten karakteristika og dine behov for at gøre. Når du bruger etiketter, der udleder røg, skal du kun bruge de Primera DF-30E røgfiltre. DF-30E filtre i fem etaper, som tillader indendørs brug uden at kræve særlig ventilation."Vi er glade for at intro denne banebrydende ny laserbaseret etiketprinter" siger Mark D. Strobel, Primeras vice president for salg og marketing. "For virksomheder, der har brug for at lave laser-afbildede etiketter til brug i barske og Svær-service miljøer, er LP130e den mest overkommelige og nemmeste at bruge lasermærkning etiketprinter til rådighed."

Drivere der følger med Windows ® XP, Vista, 7 & 8. Det omfatter også et program til nem label design og udskrivning af Seagull Scientific BarTender ® Primera SE Ultra Lite til Windows.

Pris og tilgængelighed
Lite afhængigt af konfiguration, gør en LP130e-system fra 170.000 - i Sverige. LP130e distribueres af Optical Storage i Skandinavien.
Læs mere på www.primeralabel.eu.

Jesper Eirup Sielemann
jesper@opticalstorage.dk