Runtastic lancerer Pulsur og brystbælte til Smartphones

Runtastic er hurtigt blevet kendt for deres omfattende trænings App til iPhone og Android. Over 5 milijoner brugere har allerede downloadet app’en, og nu lancerer Runtastic et komplet koncept med motions-relateret elektronik. Sortimentet omfatter Ure og Smartphone tilbehør som pulsmåler, hastighedsmåler, skridttæller, osv. Alt er syet sammen i Runtastic app’en på internettet eller din smartphone. Runtastic understøtter en bred vifte af sportsgrene med gennemtænkt tilbehør, tilpassede funktionalitet i applikationen.

Uanset om din træning er løb, cykling, fitness, power walk, langrend eller alpint skiløb eller andet kan Runtastic give dig relevante oplysninger, som tilskynder til større udfordringer. Du kan sætte mål, tilrettelægge træningsprogram, se de mest almindelige statistikker og dele med venner på FB og Twitter etc. Runtastic kan med 'receiver og brystbælte " også give pulsmåling via brystbælte trådløst til din smartphone! Træningsprogram med en personlig coach og højdemåling / statistikker om højdeforskel er andre funktioner i Runtastic-konseptet hvilket gør det til det mest komplette koncept inden for motion og træning. En lille, men yderst funktionel detalje i applikationen til smartphones er, at Runtastic kan arbejde i baggrunden, selv når telefonen ringer. Runtastic giver dig mulighed for selv svare uden at pause din træning. Måske ikke et problem for maratonløber, men hvis du går, er det praktisk at kunne svare uden at skulle stoppe.

Først på det skandinaviske marked er Runtastic GPS-ur, receiver og brystbælte. Runtastic GPS-ur registrerer puls data og GPS placering til brugere, som ikke ønsker at bruge deres Smartphone under træningen. Du kan også få kørselsvejledninger til ruterne du har gemt fra internettet, før du løber og overvåger træningsprogramet. DKR 1290.-

Receiver og brystbælte - til Smartphones registrerer puls via en trådløs modtager, der tilsluttes SmartPhonens hovedtelefonstik. Fordelen ved en separat modtager frem for Bluetooth er, at overførslen vil være langt mere stabil, og at udvide batteritiden på telefonen ved ikke belaste telefonens batteri. Modtageren tilsluttes til hovedtelefonstikket, hvilket betyder, at produktet passer til både iPhone som Android-enheder. På modtageren er der også hovedtelefonstik, så du stadig kan lytte til musik, mens du træner. Pakken indeholder også "Runtastic Pro" app. DKR 599.-

For mere information, besøg: www.runtastic.com

Runtastic markedsføres af Optical Storage i Norge, Sverige og Danmark