Ni ud af ti fritidskunder er tilbage på Øresundsbron

Corona-restriktionerne er snart helt væk på Øresundsbron - og kampagnen "kør en tur - få en tur" fortsætter for at genstarte regionen. I sidste uge var mere end ni ud af ti fritidskunder tilbage sammenholdt med samme periode i 2019. Og det var anden uge i træk, hvor danskernes fritidsrejser lå noget højere end samme periode i 2019.

– Vores genstartskampagne kombineret med genåbningen af samfundet bidrager til, at vi nærmer os en mere normal trafik på Øresundsbron. I de seneste uger har de danske fritidskunder rejst mere end samme periode i 2019. Opsvinget er langsommere blandt de svenske kunder, men vi ser en stigning i de seneste uger, siger Berit Vestergaard, salg- og markedsdirektør på Øresundsbron.

Alle BroPas-kunder, der kører en tur over broen i perioden september-november, får hver måned en tur uden beregning, hvilket kan bruges op til tre gange i perioden frem til 30. November. Omstartskampagnen er nu midtvejs.

Uge 41 viste den samlede fritidstrafik et fald på cirka 10 procent i forhold til samme uge i 2019. Dette kan sammenlignes med et fald på knap 20 procent i uge 34, som er den sidste hele uge i august.

- Mange kunder sætter pris på satsningen og benytter lejligheden til at få en tur uden beregning. Sidste uge blev fritidstrafikkens bedste uge siden marts 2020, hvis vi ser på den procentuelle nedgang sammenlignet med 2019. Efterårsferien i Sverige står for døren og Danmark ophæver de sidste Corona-restriktioner den 25. oktober, så vi tror på fortsat vækst, siger Berit Vestergaard.

For yderligere at bidrage til regionens genstart giver Øresundsbrons fordelsklub, Club BroPas, sammen med flere samarbejdspartnere ekstra fordelagtige rabatter på oplevelser. I september steg antallet af downloadede rabatter med cirka 50 procent sammenlignet med september 2019.

Tivoli er en af mange de samarbejdspartnere, der tydeligt mærker, at antallet af gæster fra Sverige stiger og at det svenske sprog høres oftere i haven.

– Vi har længe samarbejdet med Club BroPas for at øge antallet af besøgende fra Sverige. Derfor er vi også rigtig glade for, at vi ser en stigende interesse fra vores svenske gæster for at besøge Tivoli. Nu hvor de sidste Covid-19-restriktioner er væk, håber vi at se rigtig mange glade svenske gæster til både halloween og jul i Tivoli, siger Michala Svane, Salg & Marketingdirektør hos Tivoli.

Kontakt John Alexander Sahlin, kommunikationsansvarlig ved Øresundsbro Konsortiet, på +45 33 41 61 15 eller jsa@oresundsbron.com for mere information.