ØresundPAY gør det enkelt at rejse – Øresundsbro Konsortiet opdeler virksomheden

ØresundPAY lanceres som et nyt varemærke inden for Øresundsbro Konsortiet - med fokus på at give kunderne mulighed for enkelt at rejse på betalingsveje, broer og færger i Skandinavien.

Med ØresundPAY giver vi kunderne de bedste muligheder for enkelt at passere et stort antal broer, betalingsveje og færger med en enkelt aftale og automatiske betalingsmidler som bizz eller nummerplade. Derfor har Øresundsbro Konsortiet valgt at blive en registreret EETS-betalingsformidler, siger Linus Eriksson, administrerende direktør for Øresundsbro Konsortiet.

EETS (European Electronic Toll Service) bygger på en europæisk vision om, at trafikanter med én enkelt aftale og med et betalingsmiddel (f.eks. bizz eller nummerplade), skal kunne betale vejafgifter på samtlige betalingsveje inden for EU hos en valgfri betalingsformidler der tilbyder tjenesten.

– Broen har skabt muligheder på begge sider af sundet i over 20 år, og med ØresundPAY øger vi vores muligheder for at bidrage til mere fleksible bilrejser i vores omverden. Vi ser frem til at udvikle virksomheden og bidrage til øget værdi for kunderne på flere betalingsveje i Skandinavien og resten af Europa, siger Linus Eriksson.

Opdelingen af ​​Øresundsbro Konsortiets virksomhed betyder, at betalingsformidleren ØresundPAY har fokus på at tilbyde en tjeneste, der giver enkle passager på forskellige betalingsveje med en samlet debitering fra operatørerne, og at øge udbuddet af betalingsveje, broer og færger, der kan benyttes via tjenesten.

Som betalingsvejsvirksomhed håndterer Øresundsbron fortsat driften af den faste forbindelse over Øresund og styrer priser og rabatter for ture på broen, hvilket inkluderer BroPas-aftaler og medlemskab af fordelsklubben Club BroPas. Før håndterede konsortiet både betalinger og drift, men nu er forretningsområderne delt op i to varemærker for at blive EETS-udstiller.

For Øresundsbro Konsortiets kunder vil forandringen ikke betyde ændrede betingelser. Aftaler og betalingsmidler fortsætter med at fungere som hidtil.

Kontakt John Alexander Sahlin, kommunikationsansvarlig ved Øresundsbro Konsortiet, på +45 33 41 61 15 eller jsa@oresundsbron.com for mere information.