Øresundsbron indgår nyt bureausamarbejde med Mediacom og MBA

Øresundsbron vil gerne endnu tættere på kunderne, og hjælpe med at bygge bro over sundet. Mediacom og MBA vinder udbuddet om at være Øresundsbrons nye full-service bureau.

Hvordan bliver det endnu mere relevant og attraktivt at tage turen over Øresundsbron og opleve den anden side af sundet? Og hvordan styrkes kundekommunikationen og relationen, så vi kan bygge en endnu stærkere bro mellem mennesker i Øresundsregionen?

Øresundsbron bad om svar i en netop afsluttet pitchrunde på netop de spørgsmål. Mediacom og MBA vandt udbuddet, og nu er samarbejdet i gang. Øresundsbron ønsker en løsning, hvor det kreative, strategien og arbejdet med medierne hænger tæt sammen.

– Mediacom viste sig at være dén ’one-stop-shop’, der kunne levere stærkt på alle parametre. De bød ind med en klar holdning til, hvordan alle kanaler skal styres foruden en stærk kreativ leverance. For os handler hele tanken om et full-service bureau om at forbinde alle vores digitale platforme med den rigtige kreative løsning, siger Berit Vestergaard, salgs- og marketingdirektør hos Øresundsbron.

Men det handler også om at kunne arbejde agilt, forklarer hun.

– Velintegrerede løsninger fungerer bare bedre – både i en intern udvikling og overfor vores kunder. Man opnår en langt højere sammenhængskraft, der gør vores løsninger bedre og arbejdet mere effektivt. Det er den sammenhængskraft, Mediacom kan tilbyde i samspil med det kreative søsterbureau MBA, siger Berit Vestergaard.

Mediacom og MBA beskriver Øresundsbron som en drømmekunde.

– Vi arbejder til daglig målrettet på at kombinere indsigter, strategi og kreativitet. Ikke for at kunne påstå, at vi er et full-service bureau, men fordi vi mener, at det giver mest værdi at arbejde integreret – for alle parter, siger Jesper Jørgensen, CEO i Mediacom Group.

– Øresundsbron har samme vision om at arbejde integreret som os og tænker samarbejde på tværs af fagområder. Derudover udtrykte de tidligt et ønske om at revitalisere deres kommunikation og skubbe den i en mere personlig retning, hvilket vil give mere værdi for broens kunder i fremtiden. Og det kan kun glæde vores datadrevne kreative kommunikationshjerter, siger Rasmus Fisker, Managing Director på MBA.

Fakta: Øresundsbron

• Øresundsbron er en 16 kilometer fast forbindelse mellem Danmark og Sverige bestående af en bro, en tunnel og den kunstige ø Peberholm.

• Øresundsbro Konsortiet er et dansk-svensk selskab, som ejes ligeligt af den danske og svenske stat gennem holdingselskaberne A/S Øresund og SVEDAB AB.

• Øresundsbron bygger bro mellem mennesker, muligheder og oplevelser i hele Øresundsregionen.

• Ved at drive og udvikle en fast og sikker forbindelse for vej- og jernbanetrafikken over Øresund skaber Øresundsbro Konsortiet social, kulturel, økonomisk og miljømæssig værdi for kunder, ejere og vores omverden.

Yderligere information:

Mediacom Group, CEO Jesper Jørgensen: +45 312 206 46