Øresundsbron sænker prisen og gør overfarten nemmere

Priserne på Øresundsbron falder i en tid med høj inflation og stigende priser. Nu bliver det billigere for alle aftalekunder, der kører over broen.

– Vi vil gerne tilbyde vores kunder en billigere pris, og vi gør det på et tidspunkt, hvor mange andre ting bliver dyrere. Det bliver simpelthen billigere og nemmere at krydse Øresund for alle med en rabataftale, priserne pr. tur falder med ca. 7 procent. " siger Berit Vestergaard, Salgs- og Marketingdirektør på Øresundsbron.

Fra den 14. marts bliver BroPas rabataftalerne erstattet af nye rabataftaler. ØresundGO bliver navnet på den nye rabataftale for privatkunder. Til pendlere og erhvervskunder skifter produkterne navn til ØresundPENDLER og ØresundBUSINESS.

– Med 'Øresund' i produktnavnene bliver det tydeligere for vores kunder, at vores produkter er knyttet til Øresundsbron, siger Berit Vestergaard.

Senest den 31. maj lancerer Øresundsbron rabataftalen ØresundPENDLER+, et periodekort som tilbyder, at pendlerne kan krydse broen så meget de vil til en fast pris i en 30 dages periode. Det betyder, at en pendler, som kører over Øresundsbron 5 dage om ugen, vil kunne spare mindst 877 DKK om måneden med ØresundPENDLER+ frem for den tidligere pendlerpris.

– Øresundsbron arbejder for en mere integreret Øresundsregion, hvor det er nemt at bo og arbejde på begge sider af Øresund. Med vores nye periodekort bliver det mere fleksibelt og endnu billigere at pendle meget over Øresundsbron. Prisen falder mest for dem, der rejser meget, forklarer Berit Vestergaard.

Øresundsbron lancerer et nyt website, der gør det nemmere for kunderne. Der er også en ny app på vej. Kunderne behøver ikke længere at tænke på en teknisk brobizz-enhed, men kan nemt registrere bilens nummerplade via Øresundsbrons hjemmeside. Turen gennem betalingsanlægget bliver nemmere, og det er bedre for miljøet ikke længere at producere og håndtere brobizzer.

– Nu bliver det lettere at være kunde og komme over broen. Det gælder alt lige fra at finde de bedste priser til at administrere "Min Konto", få et overblik over sine rejser og få adgang til trafikinformation, siger Berit Vestergaard.

Fakta: Nye priser, produkter og platforme

• Alle kan tegne en rabataftale enten som privat-, business- eller pendlerkunde. Ved oprettelse af rabataftalen betales en årsafgift, herefter kan man køre over Øresundsbron til en lavere passagepris pr. tur. Allerede ved den første tur/retur over broen er det billigere end at betale normalprisen. Ved ØresundPENDLER+ betales en fast pris pr. 30 dages periode, hvor man kan køre ubegrænset over Øresundsbron.
  • Alle enkeltture over Øresundsbron bliver billigere for alle kunder med en rabataftale allerede efter 1. rejse tur/retur. Her er priser for personbiler:

• Rabataftelerne skifter navn: BroPas Fritid bliver til ØresundGO. Rabataftalerne for pendlere og erhvervskunder kommer til at hedde ØresundPENDLER, ØresundBUSINESS og ØresundPENDLER+.
  • Turen over Øresundsbron bliver lettere, når man betaler for turen med bilens registreringsnummer.
  • Med ny hjemmeside og kommende ny app kan kunderne nemt administrere Min Konto og skifte køretøjer tilknyttet rabataftalen.
  • Nye produktnavne skaber en tydeligere forbindelse til Øresundsbron. CLUB Øresund erstatter Club BroPas. Kunderne vil fortsat kunne nyde godt af gode rabatter, inspiration og guides til ture til den anden side af broen.
  • Vilkårene i Øresund GO aftale for privatkunder gør det muligt fremover at knytte op til 5 forskellige køretøjer til rabataftalen.

Yderligere information: Kontakt Øresundsbrons presseafdeling på +45 33 41 61 15 eller presse@oresundsbron.com.