Sommervarmen lokkede ferierejsende over sundet

Sol og varme – så vælger både danskere og svenskere at køre til nabolandet i ferien. Det er tydeligt at se på Øresundsbrons fritidstrafik, der steg markant i juli.

I juli måned var der i gennemsnit 7.479 passager i døgnet med BroPas (Øresundsbrons aftale for fritidskunder) over broen. Det er 6 procent mere end i juli 2013. Der var også mange flere end sidste år, der valgte at få BroPas i juli måned – 6.792, sammenlignet med 5.957 i juli 2013 – hvilket er en stigning på 14 procent.

- Vi tror, at det skyldes hedebølgen. Det virker som om, at flere har valgt at holde ferie hjemme, og brugt de muligheder, vi tilbyder vores kunder. Og så tager man i stedet på udflugt til nabolandet, siger Fredrik Jenfjord, salgs- og markedsdirektør hos Øresundsbro Konsortiet.

Hvad har de ferierejsende så lavet på den anden side af sundet?

Det kan man få en indikation af, ved at se på de rabatkuponer, som BroPas-kunderne har hentet på Øresundsbrons hjemmeside.

- Vores svenske kunder har særligt interesseret sig for familieaktiviteter. Der været mange rejser til Tivoli, Bakken, Bon Bon Land, Den Blå Planet og Zoo. Og så er sightseeing i København med Canal Tours populært hos svenskerne.

For danskerne har fokus været på fornøjelser for hele familien.

- Vores danske kunder har primært nydt Tosselilla Sommerland, taget op på toppen af Turning Torso, besøgt Skånes Dyrepark og handlet dagligvarer. De har derudover boet på hotel i Malmø, fortæller Fredrik Jenfjord.

For yderligere information, kontakt Fredrik Jenfjord, Salg og markedsdirektør, telefon 45 33 41 61 95
Øresundsbrons pressetelefon 45 33 41 61 16

Øresundsbron er den faste forbindelse mellem Danmark og Sverige. Den er 16 kilometer lang og består af en bro, en tunnel og den kunstige ø Peberholm.
Hver dag kører næsten 16.000 køretøjer over Øresundsbron. 325.000 husstande har fritidsaftalen BroPas.
Øresundsbron drives af Øresundsbro Konsortiet.