OtterBox vinder endnu en sejr over forfalskninger

Cork, Irland – OtterBox®, producent af beskyttende kvalitetshylstre til mobilteknologi, har vundet endnu et slag i den igangværende krig mod forfalskninger. En dommer ved en distriktsdomstol USA udstedte for nylig et permanent påbud mod et New York-baseret selskab og beordrede det til at betale OtterBox to millioner dollars i forbindelse med salg af forfalskede hylstre.

Retten bedyrede, at S & P Trading Inc. overtrådte bestemmelser i Lanham Act, da det købte og derefter solgte ikke mindre end 146.025 falske hylstre, hvilket krænkede føderalt registrerede varemærker, som OtterBox ejer alle rettigheder til. Dette er den seneste dom i en række tiltag, OtterBox har truffet for at beskytte sit brand.

Falske forbrugerprodukter fortsætter med at være et dræn på den globale økonomi. Sidste år beslaglagde det amerikanske ministerium for indenrigssikkerhed, de amerikanske immigrations- og toldmyndigheder samt de amerikanske told- og grænsebeskyttelsesmyndigheder (CBP) kopivarer til en detailværdi af i alt 1,26 milliarder dollar*. Som så mange andre luksusbrands kæmper OtterBox aggressivt mod tyveri af intellektuel ejendom.

"OtterBox blev bygget på at bringe vores kunder innovative produkter, der er de første på markedet", siger OtterBox' administrerende direktør Brian Thomas. "En masse design, konstruktion og test er involveret i hver af vores unikke beskyttelseshylstre, hvilket er grunden til, at vi slår hårdt ned på virksomheder, der skaber og sælger falske hylstre, såvel som dem, der krænker vores patenter og varemærker. Forfalskede produkter skader vores ry for at levere førsteklassesprodukter, fordi mange forbrugere ikke er klar over, at de har købt en falsk OtterBox. Hvis en handel virker for god til at være sand, så er det nok sådan".

OtterBox har i øjeblikket mere end 110 varemærkeregistreringer på verdensplan med flere verserende. Derudover ejer virksomheden mere end 190 patenter i USA, hvilket placerer virksomheden blandt de største innovatorer inden for trådløs kommunikation lige mellem Apple Inc. og BlackBerry. I 2012 konfiskerede OtterBox i samarbejde med CBP mere end 118.000 falske varer og fik medhold og kompensation til en værdi af næsten 11 millioner dollars.

Med udgangspunkt i noget så simpelt som en kasse blev Otterbox® grundlagt i 1998 med en linje af uforgængelige tørkasser. I dag er OtterBox det mest sælgende hylster til smartphones** og tilbyder et omfattende sortiment af skærmbeskyttere og andet tilbehør i topkvalitet, som forbedrer enheden og supplerer forskellige forbrugerlivsstile.

OtterBox' stærke relationer med de førende producenter af mobile enheder, detailhandlere og udbydere af trådløse tjenester leverer uovertruffen værdi, kundeservice i verdensklasse og en fortsat forpligtelse til produkter i topkvalitet.

OtterBox er fem gange blevet hædret på Inc. 5000-listen over de hurtigst voksende private virksomheder i USA, er blevet anerkendt af Forbes Magazine i "Amerikas mest lovende selskaber" og er flere gange blevet hædret i den årlige undersøgelse Great Place to Work®, som udgives af Fortune Magazine. Det familieejede, private firma har sit globale hovedkvarter i Fort Collins i Colorado og kontorer i Boston, San Diego, Cork i Irland og i Hongkong.

Få flere oplysninger på otterbox.co.uk Vi dækker teknologien.

* Kilde: U.S. Customs and Border Protection “Intellectual Property Rights Fiscal Year 2012 Seizure Statistics” http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/newsroom/publications/trade/fy_2012_final_stats.ctt/fy_2012_final_stats.pdf

** Kilde: The NPD Group/Retail Tracking Service/November 2010-December 2012

©2013 Otter Products, LLC. Alle rettigheder forbeholdt. OtterBox og alle OtterBox-logoer, -varemærker og -symboler tilhører Otter Products, LLC. Alle andre logoer, varemærker og symboler tilhører deres respektive ejere.

Kontaktperson:
Katriona O Mahony