P&G sender Michael Mazes mor til OL med nyt sponsorat

Report this content

Verdens største forbrugervirksomhed, Procter & Gamble, siger ”Tak mor & far” i en global kampagne, hvor Michael Mazes mor Connie Andersen bliver den danske personlighed

Det er set før, at atleter som fx Michael Maze indgår samarbejde med virksomheder for at hjælpe hinanden frem i verden. Men som noget ganske nyt vil Worldwide Olympic Partner P&G nu også sponsorere forældrene til OL-atleterne. I Danmark betyder det, at P&G sender Michael Mazes mor Connie Andersen til OL i London under et nyskabende forældre-program.

-          Jeg er da fantastisk glad for, at P&G giver mig muligheden for at følge min søn Michael under OL gennem denne her kampagne. Samtidig vil jeg gerne fortælle historien til andre forældre om, hvordan det er at opfostre en OL-atlet, og hvilke udfordringer man møder, siger Connie Andersen.

Peter Wallentin, er PR Manager for P&G i Norden. Han forklarer baggrunden for kampagnen:

-          Vi mener, at der bag hver fremragende OL-atlet er en lige så fremragende forælder. Vores OL-kampagne handler ganske enkelt om at sige tak til de vigtige personer bag vores succes, nemlig vores forældre. Derfor har vi lavet et samarbejde med Michael Mazes mor Connie Andersen, der er et fremragende eksempel på, hvor stor en rolle forældrene spiller i vores liv, siger Peter Wallentin.

Som en del af den globale kampagne ”Tak mor og far” sender P&G Connie Andersen til OL i London med en smartphone i dametasken og tablet under armen. Her er det så meningen, at hun skal rapportere på blandt andet sociale medier om livet bag ved kulissen. Om alle op- og nedturene og de store følelser, der følger med, når sønnike Maze kæmper om guld til Danmark.

Michael Maze er også selv sponsoreret af P&G under OL i London 2012. Og bordtennis-spilleren har naturligvis også en holdning til, at hans mor skal følge ham under OL:

-          Det bliver uden tvivl en sjov og god oplevelse at have min mor med på sidelinjen i en mere fremtrukken rolle. Hun har støttet mig i hele min sportslige karriere ved at køre mig til stævner og den slags. Så det giver bare god mening, at hun nu får sin tid i rampelyset. Forhåbentlig kan det hjælpe folk til at se, hvor stor en rolle vores forældre spiller i vores daglige udfordringer, siger Michael Maze.

Fakta:

-          P&G er ’Worldwide Olympic Partner’ for alle OL-stævner frem til og med OL 2020

-          150 atleter og deres forældre bliver sponsoreret i hele verden under OL i London 2012 af P&G

-          I Danmark sponsoreres Michael Maze og hans mor Connie Andersen af P&G

For yderligere informationer omkring sponsoratet, kontakt venligst:

Peter Wallentin, PR Manager Procter & Gamble
Telefon: +46 761 393 156, E-mail: wallentin.p@pg.com

For billeder og forespørgsler om interviews, kontakt venligst:

Nikolai Gaardboe Johnsen, presseansvarlig, MSL
+45 23 32 11 63, nikolai.johnsen@mslgroup.com

About the P&G Olympic partnership

The partnership with Dansk Idrætsforbund is part of P&G’s world-wide deal with the International Olympic Committee (IOC) and will span the next five Olympic Games from London 2012 through to 2020. The breadth of P&G's portfolio, which includes 24 brands each generating $1 billion or more in annual sales, and the depth of P&G's reach to 4.4 billion people worldwide, makes this the most far-reaching Olympic partnership.

This partnership is a natural fit because it unites two similar purposes: the IOC’s purpose to improve life through sport, and P&G’s Purpose to touch and improve lives, now and for generations to come.

P&G’s sponsorship and marketing activity for London 2012 is the first step in a decade-long global partnership with the IOC. It is the first ever sponsorship to cover multiple brands under one sponsor, with P&G brands receiving marketing rights globally across over 30 product categories in association with over 200 National Olympic Committees around the world.

Procter & Gamble
Mere end 4 milliarder gange om dagen anvender mennesker verden over Procter & Gamles produkter i deres hverdag. Virksomheden har et stort udbud af forbrugerprodukter, i Norden markedsføres bl.a. Pampers, Always, Aussie, Head & Shoulders, Wella, Vicks, Pringles, Gillette, Oral-B, Duracell og Braun. Virksomheden har 127.000 ansatte som arbejder i mere end 80 forskellige lande. For mere info, se http://dk.pg.com