5 GB mobil lagerplads til SD-kompatible enheder

5 GB mobilt lagringsutrymme för SD-kompatibla enheter Den senaste nyheten inom Panasonics digitala lagringslösningar förser användare av SD-kompatibla enheter med 5 GB flyttbart minne för digitalkameror, handdatorer, PDA-enheter och mobiltelefoner. SV-PT1, den nya bärbara lagringsenheten för SD-media, gör det lätt att flytta och dela data mellan olika enheter. En perfekt lösning för alla som inte har tillgång till en dator när de befinner sig på resande fot. SV-PT1 kombinerar mobilitet med kompatibilitet och är utrustad med en löstagbar hårddisk på 5 GB av PC Card-typ samt en specifik SD-kortplats. Hårddisken är den perfekta lösningen för lagring av stora mängder digitala bilder som har tagits med digitalkamera och som sedan ska överföras till en dator för permanent lagring. Genom att flytta bilderna från SD-kortet till hårddisken behöver användaren inte längre tänka på det begränsade utrymmet på minneskortet. SV-PT1 tillåter även konvertering av media via en PC Card-adapter, så att filer kan överföras till och från den flyttbara hårddisken och de flesta vanliga typer av minneskort. Den kompakta enheten är särskilt praktisk för alla som arbetar med stora volymer av högupplösta JPEG-bilder. Användaren kan dessutom lagra direkt på den flyttbara 5 GB hårddisken, vilket frigör minne och kapacitet hos minneskorten och förlänger dess användning. Data som lagras på SV-PT1 kan vid ett senare tillfälle överföras till en stationär eller bärbar dator via ett medföljande PC Card eller enhetens inbyggda USB-port. SV-PT1 är också utrustad med S-video- och komposit-videoutgångar som gör det enkelt att ansluta enheten till en bildskärm eller projektor. Man kan alltså visa JPEG-bilder eller PowerPoint-presentationer1 som konverterats till JPEG-format, utan att det krävs någon dator. Panasonic marknadsför även SD-minneskort, ett digitalt lagringsmedium med hög kapacitet som lämpar sig för en rad olika typer av data, från musik till video och JPEG-bilder, samt många olika användningsområden. Rekommenderat återförsäljningspris är SEK 8000. 1Kräver konvertering till JPEG-format via datorprogramvara (tillbehör) Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=27530 För vidare information kontakta: Panasonic Sverige Jenny Nilzon Box 6060, 141 06 Kungens Kurva Tel: 08-680 26 00, 070-277 26 52 E-post: jenny.nilzon@panasonic.se Panasonic Danmark Birgitte Mader Ejby Industrivej 1, 2600 Glostrup Tel: +45 43 200 800 E-post: bm@panasonic.dk Panasonic Norge Helge Rose Skårersletta 50, Postboks 324, 1471 Skårer Tel: +47 67 91 78 00 E-post: helge.rose@panasonic.no Företagsinformation Matsushita Electric Industrial Co. Ltd är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter med framträdande varumärken som Panasonic, National, Technics och Ramsa. Företaget omsätter totalt SEK 600 miljarder och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt och Paris. Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som omsätter SEK 2 miljarder per år och har ca 140 anställda. I Sverige, Norge och Danmark marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, HiFi, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/18/20030618BIT01130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/18/20030618BIT01130/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/18/20030618BIT01130/bild.html Pictures