Jan Dahl forlader Panasonic Nordic

Jan Dahl, administrerende direktør i Panasonic Nordic AB, har meddelt, at han forlader virksomheden i slutningen af marts 2006. Jan Dahl har stået i spidsen for omorganisationen af Panasonics forretning i Skandinavien fra tre separate salgsvirksomheder i Danmark, Norge og Sverige til en enkelt salgsvirksomhed med hovedsæde i Stockholm.

Jan Dahl kom til Panasonic i Norge i januar 1988 og blev udnævnt til seniordirektør i 1999, før han blev en af de første lokale administrerende direktører i Europa i 2001. I april 2003 overtog Jan Dahl rollen som administrerende direktør for det nye Panasonic Nordic AB, der dækkede Danmark, Norge og Sverige. Den nye virksomhed havde hovedkvarter i Stockholm, og Jan Dahl flyttede derfor til Sverige i tre år, mens hans familie blev i Norge. “Det har været en udfordrende og udbytterig erfaring at være en del af Panasonic-teamet”, sagde Jan Dahl. “Men det er vigtigt, at der er balance mellem arbejdet og familielivet, og jeg er overbevist om, at det nu er tiden at fortsætte min karriere et andet sted og give plads til en ny, der kan bringe Panasonic Nordic til det næste niveau”. Jan Dahl har senest deltaget i forberedelsen til virksomhedens ekspansion på det finske marked, hvor virksomheden vil sælge, markedsføre og yde support på sine produkter fra begyndelsen af april 2006. Jan Dahl informerede sidste år Panasonic om – med henblik på at planlægge sin efterfølger – at begyndelsen af april 2006, som er starten på et nyt regnskabsår, ville være det bedste tidspunkt at foretage ændringer i virksomhedens top. Panasonic er nu i gang med en udvælgelsesproces for at kunne ansætte en ny administrerende direktør i stedet for Jan Dahl og vil informere om nyansættelsen på det relevante tidspunkt. Yderligere information kan fås hos: