Kompakt digitalkamera med 24x superzoom og Full HD-video

Med en brændvidde svarende til 25-600 mm i et 35 mm-kamera og mulighed for at optage i Full HD får alle typer kameraentusiaster – også nybegyndere – mulighed for at tage helt nye billeder og kompositioner med Lumix DMC-FZ150. Kameraet giver endvidere mulighed for både intelligent, automatisk billedoptagelse og helt manuelle indstillinger.

Lumix FZ150 er udstyret med et 25 mm vidvinkelobjektiv fra Leica, som integrerer Panasonics teknologi til reduktion af lysreflekser med et nano-baseret yderlag. Denne teknologi betyder, at linsen er belagt med et materiale, der tydeligt reducerer lysreflekser, skygger og dobbeltbilleder i synligt lys.

Panasonic har også forbedret den optiske billedstabilisator Power O.I.S. ved at inkludere ’active mode’, der forbedrer billedstabiliseringen betydeligt, både når du tager billeder og optager video.

Kameraets MOS-sensor på 12,1 megapixel og Panasonics signalprocessor Venus Engine HD III giver mulighed for effektiv billedlagring både med hensyn til følsomhed og hastighed. Det betyder f.eks. videooptagelse i Full HD i AVCHD, eller billedserier med op til 12 billeder pr. sekund i fuld opløsning.

Risikoen for at øjeblikket kommer og går med lynets hast, uden at du kan følge med, er betydelig mindre takket være den hurtige autofokus på ca. 0,1 sekund.

For dem som ønsker det, er det også muligt at tage billeder med fuldautomatiske eller manuelle indstillinger i både billed- og videotilstand.

3D-billeder kan skabes i 3D-mode. Disse billeder kan senere vises på dit VIERA 3D HDTV eller andet MPO-kompatibelt 3D-udstyr.

FZ150 fås i butikkerne ultimo september.

Prisen kendes ikke endnu.

Yderligere nyheder fra Panasonic:

Opdateret software til DMC-LX5

Den seneste opgradering af softwaren til LX5 giver blandt andet ca. 23 % hurtigere autofokus i vidvinkeltilstand og øget støjreducering ved fotografering ved høje ISO-tal (1600/3200). Også lukketiden ved fotografering med åben blænde er øget fra 60 sekunder til 250 sekunder, hvilket gør det nemmere at fotografere fyrværkeri eller at tage billeder af nattehimlen. Kameraet har også fået nye funktioner som ’miniature mode’ og forbedret billedstabilisering med ’active mode’.

Opdateringen kan downloades fra og med den 13. september kl. 06:00 via: http://panasonic.jp/support/global/cs/dsc.

Wi-Fi kamera DMC-FX90 lanceres i Danmark i 2012

I løbet af foråret 2012 lancerer Panasonic et kompakt digitalkamera, som via indbygget kort til trådløst internet kan sende billeder og videooptagelser direkte til internettet eller andre modtagere. Sociale medier giver i dag et utal af muligheder for hurtigt at uploade sine billeder. Det foretages ofte ved hjælp af mobiltelefonens indbyggede kamera af varierende kvalitet. Med FX90 er det nemt og hurtigt at overføre billeder af høj kvalitet.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kontakt da venligst:

Mac Berggren
Senior Nordic Product Manager
Lumix / Camcorder / Rec. Media
mac.berggren@eu.panasonic.com

Hanna Sandler
Nordic Jr Product Manager
Lumix / Camcorder / Rec. Media
hanna.sandler@eu.panasonic.com

For udlån af testprodukter kontakt venligst:

Text 100
Therese Fischer-Larsen
therese.fischer-larsen@text100.com

Text 100
Tue Kristensen
tue.kristensen@text100.com

For at se billeder i høj opløsning log venligst ind på:

User: press
Password: panasonic09

Panasonic Corporation er et af verdens førende producenter af tekniske forbruger-, handels- og industriprodukter. Selskabet omsatte for i alt ca. 79 milliarder EUR i løbet af det seneste regnskabsår, hovedkontor er baseret i Osaka, Japan, og er blandt andet børsnoteret i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE).

Panasonic Nordic AB er et hel-ejet datterselskab, som har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland. I Norden omsætter Panasonic for over 2 milliarder DKK om året og har mere end 100 ansatte. I Norden markedsføres fortrinsvis produktgrupperne Audio / video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikation, husholdningsapparater, batterier, professionelt broadcasting-udstyr, samt elektriske komponenter. For at få mere information om selskabet og varemærket Panasonic, besøg vores hjemmeside www.panasonic.dk