Lysstærkt vidvinkel-zoomobjektiv med F2.8 over hele spektret

Med den nye vidvinkel-zoom LUMIX G X VARIO 12-35mm F2.8 ASPH Power O.I.S. udvider Panasonic sit zoom-sortiment til kameraerne i G-serien. Den seneste tilføjelse er den måske mest alsidige zoom af dem alle – ikke mindst i kraft af den fine lysstyrke.

Det lette og kompakte format er en af ​​de vigtigste grunde til, at Panasonic’s Lumix-kameraer på kort tid har formået at tage betydelige markedsandele fra de store etablerede leverandører af systemkameraer. Den høje kvalitet i den nye X-optik bidrager til at styrke Micro 4/3-konceptet på alle måder gennem den raffinerede kombination af form og funktion.

LUMIX G X VARIO 12-35mm F2.8 ASPH Power O.I.S. giver alle, som taler varmt for den høje billedkvalitet med Micro 4/3-formatet, nye argumenter for deres sag. Det drejer sig om et herligt lysstærkt vidvinkel-zoomobjektiv, som dækker et område svarende til 24 – 70 mm – perfekt til alt fra landskabsfotografering til portrætter. Det sidste med mulighed for en blød, effektfuld bokeh (baggrundssløring) på grund af blændens konstruktion med syv lameller.

Der er flere teknologiske landvindinger bag den nye objektivserie. Blandt de vigtigste er den nye Nano Surface Coating behandling, som minimerer alle typer reflekser over hele det synlige spektrum (380 – 780 nm). Et meget lavt brydningsindeks og en overfladestruktur på nano-niveau giver en fantastisk klarhed, samtidig med at ghosting og flare er praktisk talt elimineret.

Lumix-kameraernes testvindende optiske billedstabiliseringssystem (POWER O.I.S. [Optical Image Stabilizer]) er nu også integreret i objektivet, hvor det effektivt kompenserer for både store og små håndbevægelser, hvad der er særlig nyttigt ved fotografering indendørs eller i skumringen. Også den lynhurtige integrerede autofokus bidrager til fremragende skarphed og kontrast. Den elektroniske fokusmotor arbejder støjsvagt og hurtigt ved både fotografering og filmoptagelse.

Forkortelsen UED står for Ultra Extra-Low Dispersion, som igen medfører minimal kromatisk aberration, mens UHR (Ultra High Reflective) teknologien sikrer, at optikken leverer den højeste kvalitet fra hjørne til hjørne. Hvis vi ser nærmere på de optiske komponenter, finder vi 14 elementer i 9 grupper, heriblandt fire asfæriske linser, som er med til at reducere længden til kompakte 73,8 mm og vægten til blot 305 g.

Objektivets udvendige konstruktion har en elegant metalfinish, som matcher Panasonic’s G-kameraer, og udførelsen er robust med en ekstra pakning omkring fatningen som beskyttelse mod vand og snavs.

For lån af testprodukter, kontakt:

Therese Fischer-Larsen

Therese.Fischer-Larsen@text100.com

For billeder i høj opløsning, log ind på:

ftp://94.247.168.181

User name: press

Password: panasonic09

For mere information, kontakt:

Mac Berggren, Panasonic Nordic, mac.berggren@eu.panasonic.com

Hanna Sandler, Panasonic Nordic, hanna.sandler@eu.panasonic.com

Panasonic Corporation er et af verdens førende producenter af tekniske forbruger-, handels- og industriprodukter. Selskabet omsatte for i alt ca. 79 milliarder EUR i løbet af det seneste regnskabsår, hovedkontor er baseret i Osaka, Japan, og er blandt andet børsnoteret i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE).

Panasonic Nordic, filial af Panasonic Marketing Europe GmbH, Tyskland, har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland. I Norden omsætter Panasonic for over 2 milliarder DKK om året og har mere end 100 ansatte. I Norden markedsføres fortrinsvis produktgrupperne TV, Kameraer, Blu-ray, Hjemmebiografsystem, HiFi, Kontorprodukter, Telekommunikation, Husholdningsapparater, Batterier, Professionelt broadcasting-udstyr samt elektriske komponenter. For at få mere information om selskabet og varemærket Panasonic, besøg vores hjemmeside www.panasonic.dk