Multifunktionelt digitalkamera fra Panasonic

Panasonic udvider serien D-snap med endnu et produkt. Det nye digitalkamera SV-AS3 er et multifunktionelt produkt, hvor mange funktioner er samlet i ét og samme apparat. Det fungerer som stillbilledkamera, videokamera, diktafon og musikafspiller, og kan anvendes til optagelse, afspilning og redigering af lyd- og billedfiler.

– SV-AS3 er virkelig et multifunktionelt produkt og har mange anvendelsesområder. Du kan både tage billeder, filme, spille musik og bruge det som diktafon. Eftersom det er så let – det vejer kun cirka 100 gram, er det altid praktisk at have med sig, siger Anders Jonsson, nordisk produktchef. – Det er f.eks. muligt at overføre et optaget tv-program fra sin dvd-optager direkte til SV-AS3, så brugeren kan se sit yndlingsprogram hvor som helst og når som helst. Still- og levende billeder i en høj kvalitet Multimediekameraet indgår i serien D-snap, som består af nye avancerede bærbare AV-produkter, som alle bruger SD-hukommelseskort som lagringsmedie. Digitalkameraet har 3,2 megapixel og kan lagre op til 260 billeder på et 256 MB kort. Det er også udstyret med en såkaldt night mode-tilstand, som gør det muligt også at tage billeder under dårlige lysforhold. D-snap SV-AS3 fungerer også som et videokamera, som tager 30 billeder i sekundet og optager i MPEG4-format. Derfor får man bløde billeder uden hakkede forstyrrende momenter. Via et lille display er det nemt at lokalisere hver en videosekvens og således finde rundt i det optagne materiale – en stor hjælp ved f.eks. redigering. Der følger også brugervenlig software med produktet til lyd- og billedredigering (SD-Jukebox 5.0 LE og SD Viewer 3.4). D-snap SV-AS3 kan afspille videosekvenser direkte i apparatet med lyden i stereohovedtelefoner. Det er kompatibelt med HDTV-format, så det kan tilsluttes direkte til HDTV-parate tv-apparater eller DVD-afspillere. Mere end et kamera At lagre levende billeder og stillbilleder er kun én af flere måder, som D-snap SV-AS3 kan lagre data på. Det er også udstyret med digital diktafon til lagring af tale og andre lyde. – Optagelse og afspilning af lyd og billeder har aldrig været nemmere. SV-AS3 hjælper brugeren med at gemme og huske på begivenheder i hverdagen, som ellers ville have været glemt, siger Anders Jonsson. SV-AS3 fungerer også som musikafspiller med afspilning fra SD-hukommelseskort og understøtter filformaterne MP3, WMA og AAC. Det er energibesparende og udstyret med et high power-batteri, hvilket muliggør 40 timers musikafspilning. Stød og bevægelser påvirker ikke musikafspillerens lydkvalitet og dermed ikke musikoplevelsen. Den medfølgende software gør det muligt at tilpasse SV-AS3 efter individuelle ønsker. Brugeren kan f.eks. oprette og lagre personlige afspilningslister, kategorisere musik (f.eks. lagre automatisk musikvalg efter brugerens humør) og kombinere foto og musik. D-Snap SV-AS3 er udstyret med LCD-monitor, digitalt zoom (4x), blitz med ”røde-øjne-reduktion”, selvudløser med timer, vidvinkellinse (4,5/35 mm) og mange andre finesser. Multimediekameraet fås i sølv, orange og blåt. Anbefalet butikspris: DKK 3 000