Nye 3D Blu-ray-systemer skaber smarte netværk i hjemmet

Panasonic introducerer ikke færre end 8 nye Full HD Blu-ray-systemer i løbet af foråret, og alle er klar til 3D samt udstyret med den nyeste teknologi til at maksimere billedkvaliteten på store 3D-skærme. Desuden er systemerne fyldt med ny, smart og trådløs teknologi, bl.a. Panasonic’s cloud-baserede internetplatform VIERA Connect, fjernbetjening via smartphone, DLNA-kompatibilitet og meget mere.

De to mest raffinerede systemer, SC-BTT880 og BTT560, har fået en eksklusiv sølv/metal-finish, som matcher de seneste VIERA TV perfekt. Den V-formede fodstøtte til gulvhøjttalerne og det diagonale snit bidrager til en elegant indramning af hele skærmvæggen. Årets højttalere bygger på en ny konstruktion, som ud over den tidløse form har kapacitet til at spille både kraftfuldt og klart – og gengive alt indhold fra tordnende filmeffekter til et stille adagio.

Samtlige modeller er udstyret med Panasonic’s unikke Cinema Surround Technology, som gengiver en enestående ægte filmlyd – præcis som i en biograf. Alle 5.1-kanal systemer har også 3D Cinema Surround, som bl.a. bygger på Panasonic’s egen positions- og retningskontrol, der skaber en fantastisk 3D-lydoplevelse i samme klasse som det uovertrufne 3D-billede.

Den digitale LincsD forstærker bidrager også til den kraftfulde gengivelse. Panasonic har udviklet MASH teknologien i mange år, og den er i sin seneste version nærmest suveræn, når det gælder lavt jitter, lav forvrængning og krystalklar lyd. Systemerne har også digital indgang til iPod/iPhone for at sikre en så ren signaloverførsel som muligt.

Blu-ray-systemerne er blevet smartere og mere intuitive end nogensinde før. Gennem Panasonic’s cloud-baserede internetplatform VIERA Connect kan systemer tilbyde underholdning i stort format – fra nyheder og video-on-demand til underholdning og kommunikation. Der er også Twitter, Facebook, YouTube og Skype, som gør det endnu nemmere at dele underholdningen med venner og familie.

De nye Home Cinema systemer er kompatible med Smartphone Remote Control. Ved hjælp af en app, som downloades fra App Store eller Google Play, kan en smartphone eller tablet bruges som fjernbetjening via et trådløst netværk. Nu kan hele systemet styres, programmeres og justeres fra en enkelt enhed – brug tablet’en som tastatur eller søg efter information om en film, mens du ser den.

Da systemerne er DLNA-kompatible, kan de bruges som bindeled mellem forskellige enheder i det trådløse netværk i hjemmet. Det forenkler muligheden for at downloade og vise billeder og film eller dele musik fra en server og nyde underholdningen i ethvert rum i huset uden at behøve LAN-kabler, for de fleste systemer har indbygget Wi-Fi.

SC-BTT880, BTT560, BTT500, BTT230 og BTT200 har to HDMI-indgange til nem tilslutning af f.eks. en spillekonsol og i kraft af funktionen Standby Pass Through kan tilsluttede afspillere og bokse fungere normalt, selv om Blu-ray-systemet er slukket.

Yderligere kan det nævnes, at SC-BTT880 kommer med teknologi til at gøre de bageste højttalere trådløse, samt at SC-BTT230 giver mulighed for fleksibel installation af højttalere – enten på væggen, på fødder eller som en moderne soundbar.

De nye Blu-ray-systemer lanceres i løbet af foråret 2013.

For mere information, kontakt venligst:

Jonas Eriksson

Nordic Product Sales Manager

Jonas.Eriksson@eu.panasonic.com

For lån af testprodukter, kontakt:

Text 100

Therese Fischer-Larsen

Therese.Fischer-Larsen@text100.com

For billeder i høj opløsning, log ind på:

ftp://94.247.168.181

User name: press

Password: panasonic09

Panasonic Corporation er ​​verdensledende inden for udvikling og fremstilling af elektroniske produkter til forbruger- og erhvervsmarkedet samt industri. Selskabet, som har hovedkvarter i Osaka, Japan, rapporterede en total nettoomsætning på 7,85 billioner yen (71,4 milliarder euro) for regnskabsåret, der sluttede 31. marts 2012. Selskabets aktier er noteret på børserne i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE: PC).

Panasonic Nordic har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland, en omsætning på over 2 mia. kr. om året og omkring 100 medarbejdere. I Norden markedsføres fortrinsvis produktkategorierne Audio/Video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikation, varmepumper, husholdningsapparater, batterier, professionelt broadcast-udstyr og elektroniske komponenter. For mere information om virksomheden og varemærket Panasonic, besøg vores hjemmeside www.panasonic.dk