Nye Blu-ray-afspillere fyldt med underholdning

Årets produkter fra Panasonic-produkter er nu på vej ind i butikkerne. Blandt de mest spændende nyheder er de nye Blu-ray-afspillere – fyldt med avanceret underholdningsteknologi. Fra trådløs spejling af indholdet på en smartphone/tablet via Miracast (Android 4.2) op til et TV, som er tilsluttet via afspilleren, til den indbyggede browser og masser af nye netværksfunktioner. Desuden er der en ny topmodel med fantastisk opløsning i kraft af 4K2K teknologi.

Efter sidste års succesmodeller og CES-vindere følger Panasonic op med et endnu stærkere produktprogram til 2013. Selvfølgelig bygger man videre på den prisvindende teknologi og det elegante diagonale prisme-design, som nu kommer med en spejlblank sølvfinish, der matcher Panasonic’s VIERA TV perfekt.

DMP-BDT330 er årets bedste nyudvikling – en fuldt udstyret netværksafspiller, som ved hjælp af avanceret processorteknologi med 4K-opskalering flytter grænserne for billedgengivelse i hjemmet. Resultatet er et 4K2K-billede, der er omkring fire gange højere i opløsning end Full HD. Audiodelen matcher billedet med en avanceret 192 kHz/32-bit konverter samt Twin HDMI, dvs. to HDMI-terminaler, som gør det muligt at overføre lyden adskilt fra videosignalet, så den gengives renere og klarere.

Modellen BDT230 har samme design som 330, men kommer i sort udførelse og holder det samme niveau, når det gælder netværksteknologi. Her er der Miracast, som gør det nemt og morsomt at spejle en håndholdt enhed via Blu-ray-afspilleren op på TV-skærmens store format. Dette betyder selvfølgelig, at alt, hvad der kan gengives på en tablet, nu også kan deles med hele familien siddende i TV-sofaen. Afspilleren har indbygget webbrowser og masser af underholdning via VIERA Connect portalens internettjenester som Facebook, Twitter og YouTube plus populære VOD-tjenester som SF Anytime og Netflix med flere.

BDT130 er den nye økonomimodel, som sætter nye standarder i sin klasse. Her får man Full HD 3D, Wi-Fi-kompatibilitet, VIERA Connect, DLNA og webbrowser. Med Super Multi Format kan den gengive langt det meste indhold, bl.a. FLAC, MP4 og MKV. Den kan leveres i sort eller sølv udførelse (BDT131) og matcher Panasonic’s VIERA TV perfekt.

Topmodellen DMP-BDT500 fortsætter i sortimentet og er med sine fire udsøgte 192 kHz/32-bit D/A-konvertere fra Burr-Brown den ubestridte lydkonge i det mere eksklusive high-end segment. For en kompromisløs audio- og videoentusiast er der stadig ikke meget at vælge imellem i denne klasse. Dette bekræftes ikke mindst af EISA-juryen, der kårede BDT500 som årets Blu-ray-afspiller 2012/13. Også sidste års designsucces DMP-BBT01 lever videre og fuldender sortimentet for ​​venner af Compact Living og diskret design.

Panasonic introducerer endvidere DMP-BD79, som er en ny superkompakt 2D-afspiller, klar til trådløst netværk med en separat dongle (ekstra tilbehør) – den perfekte løsning til dem, som måske ikke har brug for 3D-billeder eller andre superfunktioner, men stadig ikke vil gå på kompromis med en førsteklasses billedgengivelse. BD79 kommer i både sort og sølv.

Panasonic har fået mange anmelderroser for sin cloud-baserede internetplatform VIERA Connect, som samler de meste af det bedste, når det gælder underholdning i TV-sofaen. Den nye version af VIERA Connect gør det nemt og hurtigt at tjekke Facebook-status, Twitter, YouTube eller Skype, samtidig med at den giver adgang til en lang række apps inden for sport, film, spil og meget mere. Her er der bl.a. video-on-demand tjenester som de populære SF Anytime og Netflix, og afspilleren kan opdateres, efterhånden som udbuddet vokser.

Eftersom alle modeller er DLNA-kompatible, kan hele familien kan opleve og dele fotos, musik, video og multimedier fra forskellige rum i huset uden at forstyrre hinanden. BDT500, BBT01, BDT330 og BDT230 er udstyret med trådløs netværksopkobling, så både VIERA Connect, webbrowser og andre funktioner som BD-Live kan bruges uden ekstern Wi-Fi-dongle eller lange netværkskabler. Nemt og fleksibelt!

De nye Blu-ray-afspillere lanceres i løbet af foråret 2013.

For mere information, kontakt venligst:

Jonas Eriksson

Nordic Product Sales Manager

Jonas.Eriksson@eu.panasonic.com

For lån af testprodukter, kontakt:

Text 100

Therese Fischer-Larsen

Therese.Fischer-Larsen@text100.com

For billeder i høj opløsning, log ind på:

ftp://94.247.168.181

User name: press

Password: panasonic09

Panasonic Corporation er ​​verdensledende inden for udvikling og fremstilling af elektroniske produkter til forbruger- og erhvervsmarkedet samt industri. Selskabet, som har hovedkvarter i Osaka, Japan, rapporterede en total nettoomsætning på 7,85 billioner yen (71,4 milliarder euro) for regnskabsåret, der sluttede 31. marts 2012. Selskabets aktier er noteret på børserne i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE: PC).

Panasonic Nordic har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland, en omsætning på over 2 mia. kr. om året og omkring 100 medarbejdere. I Norden markedsføres fortrinsvis produktkategorierne Audio/Video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikation, varmepumper, husholdningsapparater, batterier, professionelt broadcast-udstyr og elektroniske komponenter. For mere information om virksomheden og varemærket Panasonic, besøg vores hjemmeside www.panasonic.dk