Nye hurtige DVD-optagare med bedre billede og multiformat

Den japanske elektronikvirksomhed Panasonic er en af de førende på markedet inden for segmentet indspilsbare DVD-produkter. Nu lanceres der tre nye DIGA DVD-spillere, som giver brugeren en høj grad af fleksibilitet. Det unikke ved dvdspillerne er, at de kan indspille i mange forskellige formater. Desuden er kvaliteten i billedernes skarphed ved indspilning i LP (Long Play) blevet fordoblet i forhold til modellerne fra sidste år. Start-up-tiden for f.eks. indspilning er helt nede på ét sekund, hvilket gør dem til markedets hurtigste.

– ”Som en af de førende på markedet inden for dette segment, er man nødt til at have en ambition om at stå i spidsen for udviklingen. DIGA-serien indeholder teknik, som giver brugeren rigitgt meget ekstra værdi for pengene, og det ser vi som et bevis for, at vi er lykkedes med vores ambition”, udtaler Martin Eriksson, nordisk produktchef hos Panasonic. Ud over en forbedret horisontal opløsning ved indspilning i LP (Long Play), er alle de nye modeller udstyret med PAL Progressive Scan, hvilket giver en meget detaljerig og højopløst gengivelse af billedet. Modellerne hedder, DMR-ES10, DMR-ES30V og DMR-EH50, og er tilpasset til brug sammen med hjemmecomputere. Produkterne tilbyder også bl.a. simultan ind- og afspilning samt multiformat, hvilket betyder, at dvdspillerne kan håndtere alle mulige DVD-formater. Ved indspilning kan brugeren vælge at indspille på DVD-RAM, DVD-R, DVD-RW (video mode) eller DVD+R. Panasonic har som de første i verden lanceret dette brede multiformat i DVD-optagere. Høj teknisk ydelse Modellen DMR-ES30V tilbyder brugeren at konvertere S-VHS-billeder til DVD, da den har indbygget VHS-VCR. Dvdspilleren kan også simultant indspille i både VHS og DVD, hvilket giver mulighed for indspilning fra to forskellige programmer på samme tid. DMR-EH50 er udstyret med en 80 gigabyte stor harddisk. Harddisken har kapacitet til op til 142 timers indspilning, afhængig af hvilken billedkvalitet brugeren vælger til indspilningen. Modellen har også tilslutningsmulighed for SD-hukommelseskort, som giver mulighed for enkel indspilning eller lagring af digitale billeder. Alle modeller kan derudover indspille digitale stillbilleder fra en CD. Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kontakt da venligst: Martin Eriksson, nordisk produktchef, Tlf.: +46 08-680 26 43, e-mail: martin.eriksson@eu.panasonic.com Birgitte Mader, Pressekontakt Denmark, Tel +45 43 200 855, e-post: birgitte.mader@eu.panasonic.com