Nye soundbars gør lige så meget for øjet som for øret

Panasonic’s nye soundbars er en udfordring i sig selv med en lyd, som matcher de stadig større TV-skærme, men spørgsmålet er, om det ikke er det yderst diskrete design, der er årets store nyhed. Nu er der endelig mulighed for at indrette en ægte hjemmebiograf, som kan gøre både lyttere og designfans lykkelige.

En ulempe ved ​​de stadig større og tyndere TV er, at der bliver mindre og mindre plads til god TV-lyd. De indbyggede mikrohøjttalere vil ofte slet ikke være nogen match for de gigantiske skærme. Med en soundbar løser man problemet enkelt og elegant. Især med dette års modeller, som med en helt ny formgivning fungerer perfekt med de nyeste trends inden for TV-design. Slanke, elegante fronthøjttalere. Trådløse, diskrete subwoofere. Højt niveau i materialer og finish.

Det største system SC-HTB770 er naturligvis konstrueret til at matche de større skærme på 55” og opefter. Finishen holder et meget højt niveau med en overflade af børstet stål, som også dækker højttalerenhederne. Monteringen i forbindelse med TV’et er fantastisk fleksibel. Hvis man ikke ønsker at have den som en soundbar, er det muligt at opsplitte den i en centerhøjttaler og to sidehøjttalere, som derefter nemt kan ophænges på væggen eller placeres på hver side af skærmen på de medfølgende fødder. Modellen er udstyret med en avanceret LincsD forstærker på 300 W, hele tre HDMI-indgange og to optiske audioindgange.

Modellerne HTB770 og HTB570 er udstyret med Bluetooth, så man kan bruge soundbaren som musikanlæg i stuen og spille musik fra f.eks. en smartphone/tablet eller andre kompatible kilder. De har også lydfunktionerne Clear-mode Dialogue og Dialogue Level Control, der synkroniserer lyd og billede og forstærker følelsen af, at lyden kommer direkte fra TV-skærmen.

HTB570 kan udføre næsten det samme kunststykke som HTB770, når det gælder fleksibilitet, men klarer sig med en 2-kanal konfiguration i fronten. Udgangseffekten er på totalt 240 W, og centerenheden kan modtage signaler via HDMI og to optiske tilslutninger. HTB527 kan næsten det samme som den større model HTB570, bortset fra at opdele fronthøjttalerne og streame Bluetooth. Fælles for alle de tre større systemer er, at de kommer med en kraftfuld subwoofer med nedadrettet basenhed. De er alle trådløse, så de er lette at placere, og man slipper for forstyrrende kabelføring i stuen.

Man skal kigge en ekstra gang, før man opdager, at det faktisk er en soundbar. Panelet på SC-HTB170 har en fint børstet aluminiumsfinish, mens selve højttalermembranerne sidder gemt bag et finmasket aluminiumsnet. Højden er kun 55 mm, og bredden passer fint til både mindre og større skærme på op til 50”. Den kan placeres på en hylde under TV’et eller monteres direkte på væggen under skærmen, hvor den også kan vinkles op til 90° for at blive rettet perfekt mod lyttepositionen. En indbygget sensor registrerer, hvordan højttaleren er monteret, og tilpasser derefter lyden optimalt. Den integrerede, vibrationsdæmpede subwoofer bidrager til en lyd, som imponerer i betragtning af den diskrete konstruktion. HTB170 tilsluttes nemt til TV'et med HDMI og kan også bruges som musikanlæg, fordi soundbaren kan streame lyd via Bluetooth-kompatible enheder. Smart og elegant!

De nye soundbar-modeller lanceres i løbet af foråret 2013.

For mere information, kontakt venligst:

Jonas Eriksson

Nordic Product Sales Manager

Jonas.Eriksson@eu.panasonic.com

For lån af testprodukter, kontakt:

Text 100

Therese Fischer-Larsen

Therese.Fischer-Larsen@text100.com

For billeder i høj opløsning, log ind på:

ftp://94.247.168.181

User name: press

Password: panasonic09

Panasonic Corporation er ​​verdensledende inden for udvikling og fremstilling af elektroniske produkter til forbruger- og erhvervsmarkedet samt industri. Selskabet, som har hovedkvarter i Osaka, Japan, rapporterede en total nettoomsætning på 7,85 billioner yen (71,4 milliarder euro) for regnskabsåret, der sluttede 31. marts 2012. Selskabets aktier er noteret på børserne i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE: PC).

Panasonic Nordic har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland, en omsætning på over 2 mia. kr. om året og omkring 100 medarbejdere. I Norden markedsføres fortrinsvis produktkategorierne Audio/Video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikation, varmepumper, husholdningsapparater, batterier, professionelt broadcast-udstyr og elektroniske komponenter. For mere information om virksomheden og varemærket Panasonic, besøg vores hjemmeside www.panasonic.dk