Nyt multiprodukt fra Panasonic kan ses i filmen Tomb Raider 2

Nyt multiprodukt fra Panasonic kan ses i filmen Tomb Raider 2 Panasonic udvider nu linjen af meget små SD-afspillere og -optagere med en ny A/V-optager til e-Wear(TM): SV-AV20. Denne stilfulde enhed indeholder på én gang en digital videooptager, et digitalt stillkamera, en digital audioafspiller med ny software til SD Jukebox og en digital voice recorder. Den nye bærbare model, SV-AV20, har en brugervenlig interface og giver forøget videoopløsning. I filmen Tomb Raider 2, som har premiere i august, bruger actionheltinden Lara Croft dette produkt. Lige siden introduktionen for to år siden har Panasonics linje af e-Wear- produkter omdefineret normen for, hvad der er in på markedet. SD A/V- enheden med fire funktioner i én skyder digitale billeder, tager digital video (MPEG4), optager tale og afspiller dine foretrukne digitale musikfiler. Enheden kan ligge i hånden eller i lommen eller kan bæres omkring halsen. Denne e-Wear-enhed bruger SD-teknologi - et kompakt lagringsmedium med stor kapacitet til audio-, video- og computerapplikationer - til optagelse af en række medier med blot et enkelt format. Audio- og videosekvenser, som er optaget og lagret på det udtagelige SD- hukommelseskort, kan downloades til en pc med henblik på lagring, redigering og videresending som e-mail. De mere end 500 medlemsvirksomheder i brancheorganisationen SD Association tilbyder produkter, der benytter SD-hukommelseskortet, og dermed er teknologien hurtigt på vej til at blive standard inden for flashmedier. Afspillerens nye brugervenlige interface betyder, at en optagelse kan startes med blot et enkelt tryk på en knap - man undgår at skulle bladre igennem menuer. SV-AV20 indeholder forbedret billedkvalitet takket være en MPEG-4-rammefrekvens (15 rammer pr. sekund) til video og en opløsning på 640 x 480 til JPEG-stillbilleder. Med en drejelig LCD-skærm på to tommer og to optageknapper er det en let sag for brugeren at tage billeder med denne enhed, både vandret eller lodret. En ny 2x digital zoom* gør det lettere at bringe genstande tættere på. SV-AV20 har indbygget blitz til digitale stillbilleder, når lysforholdene er begrænsede. Enheden er kompatibel med formaterne MP3 og AAC. Takket være den indbyggede USB-interface overfører man let musik fra en pc til et SD- hukommelseskort med henblik på afspilning. Samtidig giver den medfølgende software til SD Jukebox let adgang til katalogisering og lagring af et stort antal digitale musikfiler i en enkel database på pc'en. Softwaren kan også håndtere digitale stillbilleder, og dermed får mere kunstnerisk anlagte brugere mulighed for at kombinere billeder med musik og dermed skabe brugertilpassede musikvideoer. En indbygget højttaler giver brugeren mulighed for at lytte til optaget lyd. Vejledende udsalgspris: DKK 4995. * Efterhånden som den digitale forstørrelse øges, falder opløsningen. Specifikationer SV-AV20 Strømforsyningskilde: DC 4,8 V (AC-adapter) DC 3,7 V (batteri) Strømforbrug: Optagelse 2,3 W (ved brug af AC-adapter) 2,1 W (ved brug af batteri) Billedsensor: 1/4 tomme C-MOS Image Sensor Linse: F2.35, Fokallængde: 3,55 mm Korteste billedafstand: 50 cm fra linse Monitor: LCD-skærm, 2,0 tommer Mikrofon: Mono Standardoplysning: 1400 lux Min. Belysningskrav: 60 lux Optagelsesmedier: SD-hukommelseskort Billedkompression: JPEG (VGA) Videokompression: MPEG4 Super Fine: 320 x 240 pkt. Fine: 320 x 240 pkt. Normal: 176 x 144 pkt. Økonomi: 176 x 144 pkt. Stemmekompression: G.726 Musikudvidelse: MP3, MPEG2-AAC Dimensioner (B x H x Ca. 61,7 x 25,9 x 74,6 mm D): Vægt: SV-AV20: Ca. 92 g (uden batteri og SD- hukommelseskort) Driftstemperatur: 0C-40C Driftsfugtighed: 10%-80% * Vægt og dimensioner vises som cirkaangivelser. * Ret til ændringer i udformning samt af funktioner og specifikationer forbeholdes uden varsel. For mere information, kontakt: Panasonic Sverige Jenny Nilzon Box 6060, SE-141 06 Kungens Kurva Tlf.: +46 8-680 26 00, +46 70-277 26 52 E-mail: jenny.nilzon@panasonic.se Panasonic Danmark Birgitte Mader Ejby Industrivej 1, DK-2600 Glostrup Tlf.: 43 200 800 E-mail: bm@panasoinic.dk Panasonic Norge Helge Rose Skårersletta 50, Postboks 324, NO-1471 Skårer Tlf.: +47 67 91 78 00 E-mail: helge.rose@panasoinic.no Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=28548 Flere digitale billeder fremsendes gerne på forespørgsel. Virksomhedsinformation Matsushita Electric Industrial Co. Ltd er en af verdens førende producenter af tekniske forbruger-, erhvervs- og industriprodukter med markante varemærker som Panasonic, National, Technics og Ramsa. Virksomheden omsætter for i alt SEK 600 milliarder og er blandt andet noteret på børsen i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt og Paris. Panasonic Nordic AB er et helejet datterselskab, som omsætter for SEK 2 milliarder pr. år og har ca. 140 medarbejdere. I Sverige, Norge og Danmark markedsføres primært produktgrupperne audio/video, Hi-fi, kontorprodukter, telekommunikation, husholdningsprodukter, batterier, professionelt broadcast-udstyr og elektriske komponenter. ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/04/20030804BIT00420/bild.html Pictures http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/04/20030804BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/04/20030804BIT00420/wkr0002.pdf