Panasonic etablerer landeorganisation i Finland

Helsingfors, Finland – Januari 30 2006. Panasonic oplyser i dag, at virksomheden selv vil begynde at importere, sælge, markedsføre samt tilbyde vedligeholdelsesservice for virksomhedens egne elektronikprodukter til forbrugermarkedet i Finland. Hidtil har Panasonic været repræsenteret gennem Kaukomarkkinat Oy.

Produktsortimentet omfatter fjernsyn; digitale foto- og videokameraer; DVD-afspillere og DVD-optagere; hjemmebiografer og lydudstyr; projektorer; trådløse DECT-telefoner; optagemedier så som disketter, bånd og hukommelseskort; mikrobølgeovne; støvsugere og barbermaskiner. Panasonics elektronikprodukter rettet med industri og erhvervsliv, omfattende computere, telefonsystemer, professionelt videoudstyr, air-conditionanlæg, batterier, komponenter, måleudstyr og industrirobotter, vil fortsat være repræsenteret af Kaukomarkkinat Oy. ”Salget af Panasonics elektronikprodukter til forbrugermarkedet er blevet så stort i Finland at den bedste strategi er at konsolidere vores organisation i Norden. For eksempel er salget af Panasonic fotografiapparater, fladskærms-TV og DVD-optagere i Finland mangedoblet i de seneste tre år”, udtaler Jan Dahl, administrerende direktør for Panasonic Nordic AB. ”Reorganiseringen vil gøre det muligt for vores salgsarbejde og partnere at drage nytte af Panasonics højtudviklede internationale servicekoncept samt vores state-of-the art leveringssystem og stærke logistiksystem. Gennem en ny, mere effektiv landeorganisation er det vores mål at nå en markedsandel på 40% inden for plasma TV-skærme og en andel på 10% indenfor digitalkameraer”, fortsætter administrerende direktør Jan Dahl. Panasonic Nordic AB vil offentliggøre den nye organisation på et senere tidspunkt. Flytning til nye lokaler, iværksættelse af de nye systemer samt overflytning af lagerfunktionerne til Sverige er planlagt til at finde sted i andet kvartal af 2006. Yderligere information kan fås hos: Jan Dahl Administrerende direktør Panasonic Nordic AB Tlf: +47 90 635 000 E-post: jan.dahl@eu.panasonic.com Sven Arnquist Nordic Sales and Marketing Manager Panasonic Nordic AB Tel. +46 8 680 2677 E-post: sven.arnquist@eu.panasonic.com