Panasonic introducerer 3 nye SD-hukommelseskort - heriblandt PRO HIGH SPEED 2 Gbyte

Panasonic udvider i dag sit sortiment af SD-hukommelseskort med tre nye SD-kort. Flagskibet er SD-kortet på 2 gigabyte (dataoverførselshastighed på op til 20 megabyte/s, 133 x speed) i serien PRO HIGH SPEED. Blandt de øvrige kort er der et SD-kort på 1 GB (dataoverførselshastighed på op til 5 MB/s, 33 x speed) i serien HIGH SPEED og et miniSD™-kort på 512 MB (dataoverførselshastighed på op til 2 MB/s) i serien med miniSD-kort.

SD-kortet er blevet det egentlige standardformat for hukommelseskort. Anvendelsesområderne forøges konstant og omfatter en lang række digitale produkter som f.eks. digitalkameraer (DSC), PDA’er, mobiltelefoner, digitale lydafspilningsenheder osv. Eftersom anvendelsesområderne er så forskelligartede, er hastighederne for SD-kortene også blevet mere varierede, afhængigt af hvilket produkt kortet skal anvendes til. For bedre at kunne tilgodese disse forskellige kundebehov, udvider Panasonic nu sit sortiment af SD-kort og miniSD-kort med tre nye modeller. Dermed får kunderne flere valgmuligheder, alt efter behov og tegnebog. PRO HIGH SPEED 2 Gbyte SD-kort Panasonics nye PRO HIGH SPEED SD-kort på 2 gigabytes lanceres i Europa i august 2005. I serien er der allerede SD-kort på 512 MB og 1 GB. Det nye 2 GB-kort har en helt enestående overførselshastighed på op til 20 Mbyte/s (133 x speed) og hele 2 GB lagringskapacitet. Det er udviklet, så det kan klare selv de mest ekstreme krav, f.eks. højhastighedsfotografering med eksklusive digitalkameraer og MPEG2-optagelser med videokamera. Med 2 GB-kortet kan brugeren hurtigt sikkerhedskopiere data ved dataoverførsel til en pc. Panasonic bekræfter med denne nyhed sin førende position på markedet for SD-kort med bredere og mere sofistikerede anvendelsesområder. Anbefalet butikspris: DKK 2.400 HIGH SPEED 1 Gbyte SD-kort Panasonic udvider også serien HIGH SPEED med et SD-kort på 1 gigabyte. I denne serie er der allerede SD-kort på 128 MB, 256 MB og 512 MB. Den nye model har en overførselshastighed på op til 5 MB/s og fås i butikkerne fra august 2005. Med denne nye vare kan Panasonic i SD-kortserien HIGH SPEED tilbyde et endnu bredere kapacitetsomfang, fra 128 MB til 1 GB, hvilket opfylder kravene til digitalkameraer på indgangsniveau, MPEG4-videooptagelser, digitale lydenheder, PDA’er osv., samtidig med at de omkostningsbevidste købere tilgodeses. Anbefalet butikspris: DKK 1.000 512 MB miniSD™-kort Med den hurtige spredning af mobiltelefoner med integreret højopløsningskamera og det forventede boom af mobiltelefoner med integreret digital lydindspilningsenhed, er markedet for miniSD-kort med høj kapacitet voksende. Panasonic introducerer nu et nyt miniSD-kort på 512 MB (op til 2 MB/s dataoverførselshastighed), hvilket indebærer, at miniSD-kortet nu fås i størrelser fra 128 MB op til 512 MB. MiniSD-kortet på 512 MB fås i butikkerne fra august 2005. Anbefalet butikspris: DKK 550 Specifikationer for SD-hukommelseskort Mål: -24 x 32 x 2,1mm (b x l x tykkelse i mm) Vægt: -Cirka 2 g Antal pins: -9 (det samme som de eksisterende SD-kort) Specifikationer for miniSD-kort Mål: -21,5 x 20 x 1,4 mm Vægt: -Cirka 1 g Antal pins: -11 pins (inklusive 2 som er reserveret til fremtidig brug) Serie: Dataoverførselshastighed - Tilgængelige kapaciteter PRO HIGH SPEED: Op til 20 MB/s - 512 MB, 1 GB, 2 GB (Nyhed) SUPER HIGH SPEED: Op til 10 MB/s - 256 MB HIGH SPEED: Op til 2 MB/s - 128 MB, 256 MB, 512 MB HIGH SPEED: Op til 5 MB/s - 1 GB (Nyhed) MiniSD-kort: Op til 2 Mbyte/s - 128 MB, 256 MB, 512 Mbyte (Nyhed)