PANASONIC INTRODUCERER DEN HURTIGSTE DVD MED OPTAGEFUNKTIONER OG DEN STØRSTE HARDDISK PÅ MARKEDET. Nu styrker Panasonic sin position som markedsførende producent af DVD-afspillere med optagefunktioner og lancerer DIGA DMR-E500H, en DVD-afspiller med netværksforbindelse og den største harddisk på markedet. Med en harddisk på 400 GB kan den optage op til 709 timers film. DMR-E500H er også den hurtigste DVD-optager og kan indspille et en times program på kun 56 sekunder. Den nye DIGA DVD er udstyret med en harddisk på 400 GB til lagring af film, tv-programmer, stillbilleder og SD-video. Harddisken kan lagre 709 timers film, mens optagelse på en DVD-R-disk rummer 8 timers film og en dobbeltsidet DVD-RAM-disk op til 16 timers film. Højhastighedsoptagelse fra harddisken til en DVD-RAM-disk (5x hastighed) eller DVD-R-disk (8x hastighed) kan foretages med et enkelt tryk på en knap. Flexible Recording (FR) er en af optagemetoderne på DIGA DMR-E500H, som automatisk optager den bedst mulige billedkvalitet ud fra tv-programmets længde og ledig plads på disken. Med DMR-E500H kan du nemt skabe et netværk i hjemmet, da den er udstyret med en Ethernet-port, som tilsluttes til en pc eller en anden DMR-E500H via et kabel. På den måde kan du se tv, film eller dine digitale stillbilleder hvor som helst i hjemmet. DMR-E500H er perfekt til at skabe dit eget filmbibliotek, så du kan arkivere, katalogisere og få glæde af familiens egne videooptagelser. Tilslut et digitalt videokamera til DV-indgangen, og du kan overføre film til harddisken, en DVD-RAM- eller en DVD-R-disk. Du kan også overføre data til harddisken eller en DVD-RAM-disk fra et SD-hukommelseskort eller en pc-kort-adapter via hukommelseskortenheden. Med den indbyggede harddisk og Time Slip-funktionerne får du helt nye optagemuligheder. Som eksempel kan Chasing Playback f.eks. nævnes - en funktion, som gør, at du kan begynde at se begyndelsen af det indspillede program, samtidig med at optagelsen af slutningen finder sted. En funktion, som er meget nyttig, hvis du kommer hjem, mens programmet er i gang og ikke orker at vente til optagelsen er afsluttet. En anden praktisk funktion er Simultaneous Record & Play, som muliggør optagelse af ugens afsnit af dit yndlingsprogram, samtidig med du ser optagelsen fra den forrige uge. Vha. Time Slip-knappen kan du se en scene, du optog 30 sekunder tidligere, og med pileknapperne kan du gennemse optagelsen, indtil du finder den ønskede del. DMR-E500H tilbyder foruden de fantastiske optagemetoder også afspilning af højopløselig DVD-lyd, som udsendes via de guldbelagte analoge 5.1-udgange. DIGA DMR E500H har mere at byde på end funktioner til optagelse og afspilning. Med denne DVD-afspiller åbnes der op for helt nye brugsområder for DVD'en og nye muligheder for underholdning i hjemmet. DIGA DMR-E500H fås i butikkerne fra og med sidste halvdel af oktober. Anbefalet butikspris ligger på ca. 15.000 DKK Hvis du har nogle spørgsmål eller ønsker yderligere oplysninger, kan du kontakte: Martin Eriksson, produktchef, martin.eriksson@eu.panasonic.com, Tlf.: +46 8 680 26 43 Birgitte Mader, Presskontakt Denmark, birgitte.mader@eu.panasonic.com, Tlf: +45 43 200 855 Om Panasonic Matsushita Electric Industrial Co. Ltd er en af de verdensomspændende producenter af tekniske konsument-, forretnings- og industriprodukter med kendte varemærker som Panasonic, National, Technics og Rams. Virksomheden omsætter for i alt 600 Mkr. og er bl.a. noteret på børsen i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt og Paris. Panasonic Nordic AB er et helejet datterselskab, som har virksomhed i Sverige, Norge og Danmark. De nordiske selskaber omsætter for ca. 1,6 milliarder DKK pr. og har ca. 120 ansatte. I Norden markedsføres fortrinsvis produktgrupperne Audio/video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikation, husholdningsprodukter, batterier, professionelt broadcast-udstyr samt elektriske komponenter. ------------------------------------------------------------ Denne information blev leveret af Waymaker http://www.waymaker.dk Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/11/20041011BIT20490/bild.html Billeder