Panasonic lancerer projektor i biografkvalitet

Pressemeddelelse LCD-projektor PT-AE500 Panasonic lancerer projektor i biografkvalitet Nu lancerer Panasonic den længe ventede PT-AE500, som leverer en billedkvalitet og en filmoplevelse, der til forveksling ligner den, man får i biografen. Hjemmebioprojektoren har flere tekniske nyheder som f.eks. widescreen-LCD-skærm med høj opløsning, integrerede kredsløb i biografkvalitet, hele 10 bit digital signalbehandling og gammakorrektion samt en ny teknik, der giver jævnere billeder. Mange af disse nyskabelser er et resultat af Panasonics egen forskning og udvikling ved bl.a. Panasonics Hollywood-laboratorium i Californien. Her deltog Hollywoods bedste scannerteknikere og lyssættere i udviklingsprocessen for at skabe en så naturtro farvegengivelse som overhovedet mulig. Hemmeligheden bag det utrolig skarpe og detaljerige billede hos PT-AE500 er en widescreen-LCD-skærm med høj opløsning (1280 x 720 pixel). RGB- strukturen i tre lag skaber i alt ca. 2,76 millioner pixel. Det giver et fantastisk naturtro og velopløseligt billede med signaler fra videokilder i høj kvalitet som f.eks. højopløselige digitale tv- udsendelser via satellit eller jordnet. Et nyt optisk system, som blev udviklet specielt til højopløselige LCD-skærme, giver en lysstyrke på 850 lumen og et kontrastforhold på 1300:1. - PT-AE500 er en fremragende højopløsningsprojektor, som kan producere et 100-tommers 16:9-billede på en relativ kort afstand, ca. 3 meter, siger Dag Lundin, Produktchef Display, Panasonic Nordic AB. - Vores nyudviklede billedbehandlingskredsløb, som vi kalder Cinema Works, bygger på en teknik, som anvendes i de allerbedste professionelle projektorer. Kredsløbet giver en ydeevne og en billedkvalitet, som gør, at vores kunder kan få en biografoplevelse hjemme i deres egen stue. Ud over de avancerede billedkredsløb har PT-AE500 en ny, lydsvag ventilator med dobbelte vinger, hvilket gør den meget lydsvag (27 dB*), samtidig med at lyslækagen reduceres. Projektoren er udstyret med en HDSP-kompatibel DVI-indgang, som direkte kan modtage digitale signaler fra DVD og andre digitale kilder. En komponentvideoindgang giver flotte billeder fra DVD-afspillere med progressiv scanning, og pc-indgangen kan bruges til tilslutning af videospilkonsoller og computere. PT-AE500 har også indgange til kompositvideo og S-video. Triggerterminalen gør, at elstyrede lærreder kan kontrolleres ved blot at tænde og slukke for projektoren. Andre funktioner: ·Vertikal og horisontal keystone-korrektion kompenserer for projektionsfejl. ·Smooth Screen-teknik mindsker den såkaldte "screen door" -effekt - de sorte linjer mellem pixlene, som forstyrrer billedoplevelsen hos mange LCD-projektorer til hjemmebiobrug. ·2058 billedkvalitetsindstillinger for kontrast, lysstyrke og gammaniveauer, fordelt på seks billedniveauer. ·Intelligent system, som automatisk og i realtid justerer lampens lysstyrke optimalt for at passe til billedets egenskaber. ·Progressiv scan 3/2-pulldown finder automatisk ud af, når det indgående signal kommer fra filmet materiale og vælger den optimale metode til progressiv billedhåndtering for at sikre en gengivelse, der er tro mod originalen. ·Mål: 28 cm (B) x 8,5 cm (H) x 27 cm (D). Vægt: 2,9 kg. Cirkapris inkl. moms: 15.000 DKK. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=34825 For mere information, kontakt: Birgitte Mader, Tlf.: 43 200 800, E-mail: birgitte.mader@eu.panasoinic.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/13/20040213BIT00760/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/13/20040213BIT00760/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/13/20040213BIT00760/bild.html Billeder