Panasonic lancerer selvrensende varmepumpe, som mere end halverer varmeudgifterne

Panasonic lancerer nu AC Robot – en helt ny type selvrensende varmepumper. I AC Robot renses luftfiltret automatisk med en indbygget miniaturestøvsuger, der forhindrer luftfiltret i at stoppe til igen og derved reducere maskinens ydelse og brugernes luftkvalitet. Rensningsfunktionen giver varmepumpen en betydeligt bedre virkningsgrad og giver en besparelse på 23 procent af driftsomkostningerne efter tre års brug i forhold til varmepumper uden automatisk filterrensning.

En varmepumpe fra Panasonic giver brugerne kraftigt reducerede udgifter til opvarmning. I huse med direktevirkende el opnår man en besparelse på mellem 50 og 60 procent i opvarmningsudgifterne. I udestuer, hvor man har et betydeligt lavere husholdningsforbrug, ligger besparelsen på et langt højere niveau, hvilket gør varmepumpen eftertragtet af netop udestueejere. Vedligeholdelsesfrit Rengøring og vedligeholdelse betragtes af mange som det mest slidsomme og besværlige i forbindelse med varmepumper. Panasonics AC Robot, Auto Cleaning Robot, gøre både vedligeholdelse og serviceeftersyn nemmere, da enhederne selv renser luftfiltret. Blot en lille kapacitetsformindskelse på grund af dårligt rensede filtre på ned til 97-95 procent af kapaciteten øger elforbruget i betydelig grad. AC Robot renser automatisk filtrets tolv sektorer gennem en periode på 36 timer. Man kan selv indstille timerne således, at filtret renses hver 24. time, hvis det ønskes. AC Robot giver ikke blot betydeligt lavere varmeudgifter – man opnår også klart forbedret luftkvalitet indendørs. Automatisk tømning Foruden at støvsuge og rense filtret fjerner anlægget også ophobet støv og snavs. Dette sker ved, at AC Robot regelmæssigt automatisk fjerner ophobet snavs og støv gennem en udblæsningsventil uden på anlægget, som er forbundet med ventilationsgangen. Da anlægget er så godt som vedligeholdelsesfrit, risikerer man heller ikke, at det mister kapacitet på grund af ophobet snavs, støv og dyrehår i luftfiltret. Da snavs og støv aldrig samler sig i anlægget, bevares den højeste hygiejniske standard og den højeste ydeevne altid. Antibakterielt filter AC Robot-varmepumpen er udstyret med et såkaldt Super Alleru-Busterfilter, som indeholder flere smarte luftrensningsfunktioner. Et Super Alleru-Busterfilter frafiltrerer 99 procent af alle allergener fra pollen, mider, døde insekter og dyrehår, som fanges i filtret. Stoffet katechin, en substans der stammer fra grøn te, eliminerer 99 procent af alle luftbårne viraer og bakterier. Desuden hæmmer filtret mug-, svampe- og bakterievækst. Det er alt sammen dokumenteret i laboratorietest, som er gennemført af flere ansete testinstitutioner og universiteter. (Læs nedenfor) Et Super Alleru-Busterfilter har en levetid på hele ti år. *1 Test institutes: Osaka Municipal Technical Research Institute and University of Edinburgh. Test method: Allergen reduction confirmed by enzymatic immunoassay *2 Test institute: Kitasato Research Center of Environmental Sciences. Test method: Virus inactivation ratio confirmed by plaque method *3 Test institute: Japan Food Research Laboratories. Test method: Confirmation by JIS-Z2801 Antibacterial Test and halo test. Du kan få yderligere information ved at kontakte: Jimmy Haglund – Panasonic Tlf: +46-8-680 27 68 Mobil: +46-70 549 8484 E-mail: jimmy.haglund@eu.panasonic.com www.panasonic.com – www.panasonic.dk