Panasonic lancerer tre banebrydende digitale kameraer

Pressemeddelelse Digitale stillbilledkameraer: DMC-FZ10, DMC-FX1/FX5 Panasonic lancerer tre banebrydende digitale kameraer Gennem samarbejdet med Leica Camera AG har Panasonic udviklet serien af digitale LUMIX-kameraer, som er den perfekte blanding af optisk og digital teknologi. Nu præsenterer vi tre nye modeller i serien: DMC- FZ10, DMC-FX1 og DMC-FX5. FZ10 er det første digitale stillbilledkamera på markedet med hele 12x optisk zoom og Mega Optical Image Stabilizer. Og FX1 og FX5 er de første kompakte digitale stillbilledkameraer med Optical Image Stabilizer. DMS-FZ10's hele 12x optisk zoom svarer til en 35-420 mm-zoomlinse på et 35 mm-filmkamera, og det har F2,8 i lysstyrke for hele zoomområdet. Det nye linsesystem omfatter en Extra-low Dispersion-linse, der reducerer kromatisk aberration. Med denne linse får brugerne, det de behøver for at kunne tage professionelle fotos fra vidvinkel til tele med dynamisk variation af billedvinklerne, så de opnår varme, naturtro gengivelser af det valgte motiv. Mega Optical Image Stabilizer (O.I.S.) forhindrer rysten, hvilket ofte er et problem, når man zoomer ind på fjerne motiver. Der er tilføjet en ny funktion til O.I.S., der kraftigt reducerer de effekter, der skyldes rysten på hænderne. De nye funktioner i DMS-FZ10 forbedrer den manuelle betjening - manuel fokusering, manuel belysning og manuel justering af hvidbalancen. Linsen er ligesom traditionelle kameralinser udstyret med en fokusring. Manuel justering af hvidbalancen giver perfekt farvegengivelse i al slags belysning. Takket være den anerkendte Venus Engine, reagerer kameraet lynhurtigt; opstartstiden er betydeligt reduceret, der går kun 0,1 sekund, fra du trykker på udløseren, indtil billedet er taget, og lukkertiden er også blevet reduceret. Med funktionen "Mega Burst Consecutive Shooting" kan du også hurtigt tage mange billeder i træk. FX1 og FX5 - de første kompakte digitale stillbilledkameraer med Optical Image Stabilizer Panasonic er den første virksomhed, der tager Optical Image Stabilizer i brug til serien af kompakte digitale stillbilledkameraer. Funktionen forhindrer billeder, der er rystede, og er især effektiv til billedtagning ved svag belysning og makrofotos, da billeder, der er taget under sådanne forhold, ofte er rystede. Takket være den anerkendte Venus Engine LSI, reagerer DMC-FX1/FX5 lynhurtigt; opstartstiden er betydeligt reduceret, der går kun 0,1 sekund, fra du trykker på udløseren, indtil billedet er taget, og lukkertiden er også blevet reduceret. Med funktionen "Mega Burst Consecutive Shooting" kan du også hurtigt tage mange billeder i træk. DMS-FX1/FX5 er udstyret med enestående funktioner, der er med til at forbedre og gøre billedtagningsprocessen nemmere: in-finder- (på LCD- skærm) retningslinjer og realtidshistogram. Retningslinjerne er praktiske til identifikation af horisontal/vertikal reference, og realtidshistogrammet viser eksponeringsstatus. Vejledende udsalgspris: DMC-FZ10: 7000 DKK, DMC-FX5: 5000 DKK, DMC-FX1: 4000 DKK For mere information, kontakt: Birgitte Mader, Tlf.: 43 200 800, E-mail: birgitte.mader@eu.panasoinic.com Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=34254 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/02/20040202BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/02/20040202BIT00400/wkr0002.pdf