Panasonic Nordic AB og Ingram Micro indleder samarbejde

Panasonic Nordic AB og Ingram Micro har fornøjelsen at meddele, at virksomheden indleder et samarbejde om ordremodtagelse og distribution af Panasonics elektronikprodukter til forbrugerne.

Vi lever i en hurtigt foranderlig verden og tendensen går i retning af forbedret kundeservice. Det betyder, at forhandlerne stræber mod langsigtet planlægning og kontinuitet i sit vareudvalg. For Panasonic Nordic er det således vigtigt at tilpasse sin virksomhed for at imødekomme disse øgede krav og opretholde et højt serviceniveau. Mange af Panasonic Nordics ABs kunder vil i fremtiden blive betjent af Ingram Micro, som er en veletableret distributør af elektronikprodukter med hele Norden som arbejdsområde. - Vores nordiske organisation er for nylig blevet udvidet med Panasonic Finland, og det var derfor afgørende for os at finde en samarbejdspartner, der ligesom vi, arbejder i hele Norden, siger Sven Arnquist, salgs- og marketingchef på Panasonic Nordic AB. - Ingram Micro viste sig at opfylde alle vores krav og vil kunne støtte betjeningen af vores kunder mærkbart, siger Sven Arnquist endvidere. Ingram Micro tilbyder effektive systemer til e-handel og ordrehåndtering samt omkostningsbesparende logistik og distribution. Det vil være til nytte for alle i leveringskæden, producenter, distributører, forhandlere og slutkunder i kraft af god service og lavere transaktionsomkostninger. - En stor fordel ved en nordisk distributionsorganisation er, at vi kan tilbyde en større tilgængelighed, et bredere udvalg og flere både fælles og nationalt specifikke produkter på lager, siger Magnus Högvall, nordisk chef for Ingram Micro. - Jeg er overbevist om, at Panasonics forhandlere vil værdsætte vores kompetente medarbejdere og effektive logistik og opleve en stor støtte i deres bestræbelser på at køre en rentabel virksomhed. Om Panasonic Matsushita Electric Industrial Co. Ltd er en af verdens førende producenter af tekniske forbruger-, erhvervs- og industriprodukter med fremtrædende varemærker som Panasonic, National, Technics og Ramsa. Virksomheden omsætter i alt for 510 milliarder SEK og er bl.a. noteret på børsen i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt og Paris. Panasonic Nordic AB er et selvstændigt datterselskab med virksomheder i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Det nordiske selskab omsætter for mere end 2,3 milliarder SEK om året og har 90 medarbejdere. I Norden markedsføres fortrinsvis produktgrupperne audio/video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikation, husholdningsprodukter, batterier, professionelt broadcast-udstyr samt elektriske komponenter. Om Ingram Micro Ingram Micro, Inc. er en af verdens største globale distributører af IT-produkter. Virksomheden er et vigtigt led i produktstrømmen i IT-branchen og skaber muligheder for salg og indtjening for både producenter og forhandlere i kraft af sit unikke markedsføringsprogram, logistiktjenester, teknisk support, finansielle tjenester, produktudvalg og distribution. Virksomheden har kunder i 100 lande og er tilmed global distributør med virksomhed i Asien. Virksomheden rangerer som nr. 72 på Fortune 500 og havde en omsætning på 28,8 milliarder dollars i 2005. Besøg www.ingrammicro.com eller www.ingrammicro-europe.com. I Norden har Ingram Micro ca. 300 medarbejdere og er repræsenteret i Sverige, Norge, Danmark og Finland med hovedkontor i Kista uden for Stockholm. Ingram Micro har specifikke nationale salgs- og markedsføringsorganisationer, men et fælles lager, der er placeret i Rosersberg uden for Stockholm. Virksomheden fokuserer på at skabe kundetilfredshed og rentabilitet gennem løbende effektivisering af produktstrømmen.