Panasonic udvider sin serie af SIP terminaler

Det er med fornøjelse, at Panasonic annoncerer frigivelsen af sin nye KX-UT248 executive SIP Desk telefon, der komplementerer den succesfulde KX-UT linie.

KX-UT248 er en eksklusiv SIP terminal som tilbyder alle de features som kunder kan forvente af en telefon fra Panasonics KX-UT serie, som high definition lyd kvalitet, lavt strømforbrug og plug and play configuration. UT248 har ikke desto mindre endnu mere at tilbyde, denne kraftfulde SIP Desk telefon har 4,4” gråtonedisplay med 24 programmerbare taster, Gigabit Ethernet, XML applikationssupport og indbygget Bluetooth til trådløse headsets, hvilket gør den til en ideel SIP telefon for krævende business executives.

Travle telefonibrugere vil synes om UT248. Den har 6 SIP konti, 500 numres telefonbog og er kompatibel med Plantronics Electronic Hook Switch systemer, hvilket gør det nemt at styre mange kontakter og opkald.

Enkel brug er en overordnet designregel one-touch taster giver brugeren 1 taste adgang til de væsentlige funktioner uden at skulle taste lange sekvenser. Pause, opkald og andre operationer udføres enkelt uden at skulle huske lange tastesekvenser. Hele KX-UT serien indeholder stor platformskompatibilitet og er certificeret til brug med Broadsoft Broadworks og Digium’s Asterisk, hvilket giver adgang til de mest brugte telfonisystemer i verden.

Som en innovativ grøn virksomhed har Panasonic udviklet sine SIP telefoner miljøvenlige ved at minimere strømforbruget, både ved brug og i stand by mode. Strømforbruget er kun 1/2 til 1/3 af hvad konkurrerende telefoner bruger. Ved at benytte ECO mode kan strømforbruget reduceres yderligere hvilket gør elregningen mindre samtidig med man beskytter miljøet.

UT248 gør installation enkelt da der er adskillige måder man kan konfigurere den udefra på til den ønskede SIP server, dette reducerer behovet onsite besøg og deraf tilknyttede omkostninger. Hele systemer kan konfigureres automatisk ved brug af en provisioneringsserver til ægte plug and play installation.

Panasonic har selvfølgelig sørget for at UT248 har den samme førende high definition lydkvalitet som er indbygget i de øvrige KX-UT serie terminaler. Ved at benytte G.722 audio codec sammen med overlegent audiodesign sikres klar og tydelig lyd i hver eneste samtale.

Læs mere på Panasonic SIP site her: http://panasonic.net/pcc/products/sipphone/products/kx_ut248/index.html

Notat til redaktører

Nøgle faciliteter for UT248 Panasonic SIP telefon er:

• High Definition lyd kvalitet
  • ‘Plug and play’ konfiguration
  • Lavt strømforbrug
  • Indbygget Bluetooth

Yderligere Information:

Kontaktperson Panasonic:

Mats Jansson, Nordic Key Account Manager

E-mail: mats.jansson@eu.panasonic.com

Torbjörn Mähler, Nordic Product & Marketing Manager

Telefon: +46 8 6802600

E-mail: torbjorn.mahler@eu.panasonic.com

Distributør:

Autoriseret Panasonic distributør

Noblelink Aps

Håndværkervænget 16

3400 Hillerød

Bjørn Arildsen

Telefon : +45 70260767

E-mail:bma@noblelink.dk

Panasonic Systems Network is a division of the Panasonic Corporation, a worldwide leader in the development and manufacture of electronic products for a wide range of consumer, business, and industrial needs. Based in Osaka, Japan, the company recorded consolidated net sales of 7.42 trillion yen (US$79.4 billion) for the year ended March 31, 2010. The company's shares are listed on the Tokyo, Osaka, Nagoya and New York (NYSE:PC) stock exchanges. For more information on the company and the Panasonic brand, visit the company's website at http://panasonic.net/.