Panasonics 2006-sortiment byder på enklere betjening, bedre billedydelse og forbedrede netværksfunktioner

2006-sortiment DMR-EH65: DVD-optager med HDD (250 GB6) og SD-plads DMR-EH55: DVD-optager med HDD (160 GB6) og SD-plads DMR-ES35V: DVD-optager med VHS-videomaskine DMR-ES15: DVD-optager Panasonic styrker sin brancheførende position inden for skrivbare DVD-produkter og tilbyder fire DVD-optagere i DIGA-serien (DMR-EH65/EH55/ES35V/ES15), som øger brugervenligheden, har højere billedkvalitet ved både skrivning og afspilning og har forbedrede netværksfunktioner.

Panasonics topmodel DMR-EH65 viser vejen med en ny HDMI-terminal, der muliggør let forbindelse til andet HDMI-kompatibelt udstyr med blot ét kabel. Den omfatter også HDAVI-styring, der øger brugervenligheden. Når enheden f.eks. sluttes til et Panasonic VIERA-TV, betyder HDAVI-styringen, at et enkelt tryk på en knap på fjernbetjeningen fører til, at DVD-optageren og tv'et tændes, der foretages passende indstillinger, og afspilningen startes automatisk. Eller når DVD-optageren er sluttet til en kompatibel receiver tændes og slukkes hele hjemmebiografsystemet med et tryk på en enkelt knap. Det er ikke længere nødvendigt at tænde og slukke komponenterne separat eller manuelt vælge inputkilde. Billedkvaliteten er også forbedret med en funktion til High Definition-opkonvertering, der giver DVD-film og andet indhold et kvalitetsniveau helt på højde med fuld HD-kvalitet (720p/1080i). DIGA-sortimentet for 2006 omfatter DMR-ES35V med dens integrerede videofunktioner. Alle fire DIGA-modeller, som Panasonic tilbyder i 2006, omfatter spændende forbedringer. ENKEL BETJENING Alle DIGA DVD-optagere omfatter avanceret optagelse og afspilning af mange formater, som lader brugerne let og praktisk afspille alle deres DVD'er uanset indspilningsformat. DIGA-modeller kan optage på og afspille diske af følgende type: DVD-RAM, DVD-R, DVD-R DL (1), DVD-RW (2), +R, +R DL (1), +RW. Desuden kan de afspille diske med følgende formater: DVD-Audio, DVD-video, video-cd, SVCD, lyd-cd (CD-DA), CD-R/RW (3) MP3 (4)/JPEG og DivX. Brugervenligheden er forbedret yderligere med den populære funktion 1 sekunds hurtigstart af optagelse, og Panasonic-optageren har fået tilføjet en opgavebaseret navigationsmenu, der gør det let at vælge den ønskede handling. Med automatisk drevvalg er det ikke nødvendigt at bruge fjernbetjeningen til at skifte drev. Det betyder, at afspilningen kan startes umiddelbart efter indlæsning af en DVD-disk eller et SD-hukommelseskort. Nye funktioner som pop op-menuen til automatisk færdiggørelse af DVD-R øger også brugervenligheden. Der kan også bruges DVD-R DL- og +R DL-diske (enkeltsidet dobbeltlaget) på DIGA-sortimentet, der desuden byder på udvidet optagelse på en enkelt DVR-R/+R-disk. HØJ BILLED- OG LYDKVALITET Den nye 108 MHz/12-bit DAC (digital-analog konverter) giver DIGA-modellerne endnu bedre afspilningskvalitet. DIGA-modellerne indeholder mulighed for optagelse i den velkendte 2x LP-tilstand og indlæser op til 500 linjer vandret opløsning, så der opnås billeder, der er ca. dobbelt så skarpe som i LP-tilstand på traditionelle modeller. DMR-EH65 kan optage i LP-tilstand med samme vandrette opløsning, som den optager i SP-tilstand, hvilket gør det muligt at gemme ca. 222 timers optagelse i høj billedkvalitet på enhedens 250GB (6) harddisk. Det betyder f.eks., at du kan optage seks timers tv-programmer hver dag i mere end en måned med fremragende SP-billedkvalitet. DIGA matcher disse imponerende billeder med lige så imponerende lydkvalitet. Takket være den 192 kHz, 24-bit DAC, der bruges i rene lydkomponenter, leverer DIGA tro lydgengivelse. HDD-modeller bruger også elektrolytiske SILMIC-kapacitatorer, der er produceret af den velrenommerede virksomhed Elna Co., Ltd. Disse kapacitatorer omfatter silkefiberbaseret elektrolytisk papir, der er ekstremt resistent mod vibrationer. Den grundige indsats for at sikre den bedst mulige lyd omfatter også afspilningsmiljøet. I modeller med harddisk undertrykker en speciel dæmper drevvibrationer for at forhindre resonans med kabinettet. Blæserstøjen er reduceret dramatisk som følge af en unik Panasonic-teknologi, der optimerer kontrollen over blæserhastigheden og dermed reducerer driftsstøvniveauet. Den specielle dæmper og den reducerede blæserstøj giver samlet DIGA en stille drift på blot 30 dBA. NETVÆRK SD-kortpladsen (7) på DMR-EH65 og EH55 åbner for en lang række praktiske netværksmuligheder. Med denne kortplads kan du nyde at se film, der er optaget på et SD-hukommelseskort. Kopier simpelthen dataene til harddisken eller DVR-RAM'en, og afspil dem. Det gør det også let at overføre digitale stillfotos og SD-video til harddisken eller at kopiere dem til en DVD-RAM-disk, hvilket udgør en enkel måde at samle fotos fra flere kilder og gemme dem på en enkelt placering. Desuden kan DMR-EH65 og EH55 optage både bevægelige billeder og stillbilleder på samme DVD-RAM-disk, så du kan samle dine favoritfotos og -videoer på en enkelt disk og oprette diske med et bestemt tema, f.eks. sportshøjdepunkter, feriescener eller et barns første år. Alle DIGA-modeller i 2006-sortimeret er udstyret med en DV-inputterminal til enkelt billedoverførsel fra videokameraer. Billederne gemmes i et spillelisteformat, så det er let for enhver at hente og redigere dem i arkiver til langvarig opbevaring. 1 Du kan optage på det andet lag af dobbeltlaget diske, når du har lukket det første lag. 2 Optagelse er kun mulig med DVD-videoformat. 3 Til indhold, der er optaget på CD-R/RW-medier fra cd'er til personligt brug. Muligheden for afspilning kan variere efter indhold og disken. Denne enhed kan afspille CD-DA-formateret lyd, CD-R- og CD-RW-diske. Den kan muligvis ikke afspille nogen CD-R- eller CD-RW-diske afhængigt af optagelsens tilstand. 4 MP3-lydafkodningsteknologi licenseret fra Fraunhofer IIS og Thomson Multimedia. 5 [EH65]Efter tænding starter optagelse ca. 1 sekund efter, at der trykkes på knappen REC. Hvis der trykkes på knappen GUIDE, mens enheden er slukket, vises den elektroniske programguide (EPG) på mindre end 1 sekund. (Når der tilsluttes til TV via video- eller S-Video-terminalen, hurtigstarttilstand) [EH65]Efter tænding starter optagelse ca. 1 sekund efter, at der trykkes på knappen REC Hvis der trykkes på knappen GUIDE, mens enheden er slukket, , vises den elektroniske programguide (EPG) på mindre end 1 sekund (hurtigstarttilstand). [ES35V/ES15] Fra slukket tilstand starter optagelse på DVD-RAM ca. 1 sekund efter der først trykkes på afbryderknappen og derefter på knappen REC (tilstanden Hurtigstart). 6 GB = en million byte. Anvendelseskapaciteten vil være kortere. 7 DMR-EH65/EH55 accepterer SD-hukommelseskort. Den understøtter DCF-baserede stillbilleder (JPEG), der er optaget med et digitalkamera. Den understøtter ikke lyd, bevægelige billeder eller stillbilleder, som ikke opfylder DCF-standarderne (f.eks. MOTION JPEG). Den understøtter heller ikke andre typer stillbilleder end JPEG/TIFF. Når stillbilleder gemmes på harddisken, anbefaler vi, at du også kopierer dem til et SD- hukommelseskort eller en DVD-RAM-disk. DVD-optager med harddiskdrev (250 GB6) og SD-plads DMR-EH65 ENKEL BETJENING ? HDAVI-styring ? Enkel HDMI-forbindelse ? Avanceret optagelse og afspilning af mange formater ? 1 sekunds hurtigstart af optagelse og EPG-display (1) ? Grafisk brugergrænseflade med universelt design HØJ BILLEDKVALITET ? Opkonvertering til High Definition (1080i/720p) med HDMI ? 2x LP vandret opløsning (500 linjer) ? Opdateringskopiering på videomaskine med TBC og DNR ? 443 optagelsestimer på harddisk (tilstanden EP [8H]) LIFE BOX [Arkiv] ? Fotoopbevaring og hurtigvisning med SD-plads ? MPEG2-filmoptagelse og -afspilning med SD-plads ? Automatisk DV-optagelse og oprettelse af spillelister DVD-optager med harddiskdrev (160 GB6) og SD-plads DMR-EH55 ENKEL BETJENING ? Avanceret optagelse og afspilning af mange formater ? 1 sekunds hurtigstart af optagelse og EPG-display (2) ? Grafisk brugergrænseflade med universelt design HØJ BILLEDKVALITET ? 2x LP vandret opløsning (500 linjer) ? Opdateringskopiering på videomaskine med TBC og DNR ? 284 optagelsestimer på harddisk (tilstanden EP [8H]) LIFE BOX [Arkiv] ? Fotoopbevaring og hurtigvisning med SD-plads ? MPEG2-filmoptagelse og -afspilning med SD-plads ? Automatisk DV-optagelse og oprettelse af spillelister DVD-optager med VHS-videomaskine DMR-ES35V ENKEL BETJENING ? Avanceret optagelse og afspilning af mange formater ? 2-vejs kopiering med en enkelt berøring ? 1 sekunds hurtigstart af optagelse på DVD-RAM (3) ? Grafisk brugergrænseflade med universelt design HØJ BILLEDKVALITET ? 2x LP vandret opløsning (500 linjer) ? Opdateringskopiering på videomaskine med TBC og DNR LIFE BOX [Arkiv] ? Automatisk DV-optagelse og oprettelse af spillelister DVD-optager DMR-ES15 ENKEL BETJENING ? Avanceret optagelse og afspilning af mange formater ? 1 sekunds hurtigstart af optagelse på DVD-RAM3 ? Grafisk brugergrænseflade med universelt design HØJ BILLEDKVALITET ? 2x LP vandret opløsning (500 linjer) ? Opdateringskopiering på videomaskine med TBC og DNR LIFE BOX [Arkiv] ? Automatisk DV-optagelse og oprettelse af spillelister 1 Efter tænding starter optagelse ca. 1 sekund efter, at der trykkes på knappen REC. Hvis der trykkes på knappen TV GUIDE, mens enheden er slukket, starter visningen af programguiden på mindre end 1 sekund og hele programguiden vises efter ca. 1,5 sekunder. (ved tilslutning til TV med 21-bens Scart, Component Video, video- eller S-Video-terminaler, hurtigstarttilstand) 2 Efter tænding starter optagelse ca. 1 sekund efter, at der trykkes på knappen REC. Hvis der trykkes på knappen TV GUIDE, mens enheden er slukket, starter visningen af programguiden på mindre end 1 sekund og hele programguiden vises efter ca. 1,5 sekunder (hurtigstarttilstand). 3 Fra slukket tilstand starter optagelse på DVD-RAM ca. 1 sekund efter der først trykkes på afbryderknappen og derefter på knappen REC (hurtigstarttilstand). Specifikationerne kan ændres uden forudgående varsel.