Panasonics 8 nye videokameraer imponerer med alt fra funktionalitet til pris

Panasonics 8 nye videokameraer imponerer med alt fra funktionalitet til pris I løbet af april lancerer Panasonic en ny generation af videokameraer. Først ude er ikke mindre end otte nye kameraer - seks modeller til "amatørfotografen" og to topmodeller til dem, der kræver mere af et videokamera. NV-GS200 og NV-GS1200, som de sidstnævnte modeller hedder, er udrustede med Leica-objektiv og 3 CCD-teknik. Selv prisniveauet bør nævnes som en positiv nyhed for denne type kamera. Kamerasystemet 3 CCD i GS200 og GS120 anvendes almindeligvis i Panasonics professionelle kameraer og har imponeret de professionelle brugere. Med systemet reproducerer tre CCD hver for sig de røde, grønne og blå farver. Resultatet er en bedre opløsning og levende, realistiske billeder. Begge topmodeller har 10x optisk zoom og 500x digital zoom for at kunne tage nærbilleder fra vidvinkel til teleobjektiv. Med makrozoom kan man tage nærbilleder på en afstand af 40 cm. NV200/120 tager højopløste digitalfoto med henholdsvis 2,3 og 1,7 megapixel, der lagres på et SD-hukommelseskort. GS200 kan også indspille MPEG4-video. På kameraernes panel findes bl.a. en lysknap til at få et godt lys selv under svære lysforhold. NV-GS200 har desuden indbygget blitz. På trods af at disse to modeller er spækket med indhold, er prisen ikke på samme høje niveau. GS200 har en tilfredsstillende markedsværdi på 13.000 kroner og GS120 9.000 kroner. Modellerne NV-GS55/44/33/22/15/11 GS55/44/33/22 har 10x optisk zoom, og modellerne GS15/11 har fantastiske 24x optisk zoom. Desuden har GS22 og GS55 lysforstærkning i LCD- displayet til svære lysforhold. Modellerne kan lagre foto på bånd, og GS15 og GS55 tager desuden digitalfoto, der kan lagres på et SD-hukommelseskort. NV-GS55 kan også indspille videofilm i MPEG4-format. Prisen for modellerne ligger mellem 5000 og 8.000 kroner. Panasonics samtlige nye modeller er udrustede med 2,5" lcd-skærm og elektronisk billedstabilisator. Dertil kommer den brugervenlige knap til direkte valg, Quick Start, der gør kameraet klar til brug efter bare et par sekunder og hjælper brugeren med at fange "øjeblikket". Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=37652 For mere information, kontakt: Birgitte Mader, Tlf.: 43 200 800, E-mail: birgitte.mader@eu.panasoinic.com Teknisk översikt (översätt ej) NV-GS200/120: 3 CCD system, Leica Dicomar lens, SD memory card. 10-fold optical zoom, 500-fold digital zoom, Telemacro, LCD Bright Panel, 2.5 inch LCD monitor, Color viewfinder, 1.7 second Quick Start, Web cam function (USB 2.0), DV input and output, Zoom microphone, Remote control, Silver. NV-GS200: Built-in flash, Manual focus ring, MPEG4 video (SD memory card), Analog input and output, 150 minutes of battery service life, 2.3 megapixel photos. NV-GS120: 130 minutes of battery service life, 1.7 megapixel photos. NV-GS5/44/33/22/15/11: Electronic image stabilizer, Convenient operation, Direct selection switch, Quick Start in 1.3 seconds, 2.5 inch LCD monitor, Web cam function (USB 2.0) NV-GS55: 10-power optical, 500-power digital zoom, DV/Analogue input and output, SD Memory Card, (Foto/MPEG4), Silver. NV-GS44: 10-power optical, 500-power digital zoom, SD Memory Card (Foto/MPEG4), Silver. NV-GS33: 10-fold optical, 500-fold digital zoom, DV input, Silver NV-GS22: 10-fold optical, 500-fold digital zoom, Silver, red, blue NV-GS15: 24-fold optical, 800-fold digital zoom, Video lamp, SD memory card (photo), DV input and output, Silver NV-GS11: 24-fold optical, 800-fold digital zoom, Video lamp, Silver ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/13/20040408BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/13/20040408BIT00190/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/13/20040408BIT00190/bild.html Billeder