Panasonics nye Acuity-teknologie

Panasonics nye Acuity-teknologie giver den bedste billedkvalitet Mere detalje, mere skarphed, mere naturligt - det er de vigtigste egenskaber ved det nye Panasonic T[tau]-tv med widescreen-format. Den nyudviklede billedbehandlingsteknologi Acuity udgør sammen med det imponerende SR-billedrør med navnet Quintrix grundlaget for de perfekte billeder. Teknisk perfektion fører hermed til den bedste billedkvalitet og samtidig pakket ind i et markant og gennemført design. Panasonic imponerer ved at skabe den bedste billedpræstation, der er set i en CRT, og sætter samtidig nye standarder med de to T[tau]-tv: TX- 36PD30D og TX-32PD30D, som har en billeddiagonal på henholdsvis 92 (86) cm og 82 (76) cm. De nyskabende løsninger, der har ført til den uovertrufne tv-kvalitet, hedder Acuity og Quintrix SR. Acuity kan defineres som den optimale skarphed. Men samtidig giver Acuity den perfekte visning - og hermed har vi en komplet beskrivelse af en intelligent teknologi, som garanterer en fuldstændig og perfekt billedgengivelse. Acuity øger antallet af billedpunkter (pixels) pr. linje til næsten 2.300 - det er mere end en fordobling. Samtidig forøges antallet af skanderingslinjer fra 625 til 833. Det giver en forbedret opløsning og større detaljeskarphed i billedet, som oven i købet har en tredimensionel effekt. Ud over den nyskabende digitale teknologi bidrager også de nyudviklede, superflade Quintrix SR-billedrør (med superopløsning) til at skabe den optimale nydelse foran tv'et. Her er mottoet det samme: Mere opløsning, mere skarphed, mere kontrast og mere lysstyrke. Og det kan tilføjes, at billedrørenes hjørneskarphed aldrig har været bedre. Alt dette er resultatet af konstruktionsdetaljerne i det nyudviklede billedrør. For det første betyder den nye skyggemaske, at elektronstrålerne kan trænge mere effektivt igennem. Det betyder, at energien kan udnyttes mere effektivt på fosforbelægningen, hvilket igen giver en bedre luminositet. Desuden giver den nye maske en bedre kontrast og forbedrer detaljeskarpheden, fordi elektronstrålen giver bedre fokus. Samtidig bidrager den nye elektrodekanon, Super OLF (Overlapping Field), til bedre skarphed - helt ind i billedhjørnerne. Sidst, men ikke mindst giver det sorttonede frontglas en sort overflade og dermed en markant forbedret kontrast. Udviklerne hos Panasonic ønskede mere opløsning, skarphed, kontrast og luminositet og har derfor installeret andre avancerede teknologier for at forbedre billedkvaliteten i det nye T[tau]-tv. 10-bitteknologi, kunstig intelligens og digitalt kamfilter er blot de vigtigste nøgleord, der skal nævnes. Billedindholdet analyseres løbende og forbedres således ved hjælp af 10-bitteknologien i signalbearbejdningen. Ved hjælp af bevægelsesdetektering undgår man, at der opstår efterslæb i de hurtige billedfrekvenser, mens det digitale tredimensionale kamfilter foretager en meget nøjagtig adskillelse af lysstyrke- og farvesignaler, hvilket igen modvirker forstyrrende farvereaktioner, eksempelvis i prøvebillede og i skarpe overgange mellem sort og hvid. En ny særlig omskifter fjerner billedstøj ved hjælp af en intelligent algoritme. Set under et fører disse forbedringer til et perfekt og meget skarpt tv-billede, som ikke finder sin lige, og som aldrig før er set i denne kvalitet. Teknisk information - Acuity & Quintrix SR - Kan også omstilles til 100 Hz of Progressive Scan 50/60 Hz - 10-bit digital billedbehandling - 4 scartkontakter og AV-ind foran - Komponent video-ind og Progressive Scan (PAL/NTSC) - Virtual Dolby Surround - Subwoofer Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=26148 For mere information, kontakt: Panasonic Sverige Jenny Nilzon Box 6060, SE-141 06 Kungens Kurva Tlf.: +46 8-680 26 00, +46 70-277 26 52 E-mail: jenny.nilzon@panasonic.se Panasonic Danmark Birgitte Mader Ejby Industrivej 1, DK-2600 Glostrup Tlf.: 43 200 800 E-mail: bm@panasonic.dk Panasonic Norge Helge Rose Skårersletta 50, Postboks 324, NO-1471 Skårer Tlf.: +47 67 91 78 00 E-mail: helge.rose@panasonic.no Virksomhedsinformation Matsushita Electric Industrial Co. Ltd er en af verdens førende producenter af tekniske forbruger-, erhvervs- og industriprodukter med markante varemærker som Panasonic, National, Technics og Ramsa. Virksomheden omsætter for i alt SEK 600 milliarder og er blandt andet noteret på børsen i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt og Paris. Panasonic Nordic AB er et helejet datterselskab, som omsætter for SEK 2 milliarder pr. år og har ca. 140 medarbejdere. I Sverige, Norge og Danmark markedsføres primært produktgrupperne audio/video, Hi-fi, kontorprodukter, telekommunikation, husholdningsprodukter, batterier, professionelt broadcast-udstyr og elektriske komponenter. ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/04/20030604BIT00880/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/04/20030604BIT00880/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/04/20030604BIT00880/bild.html Pictures