Skarpere Lumix-kompaktkameraer fra Panasonic

Nu præsenterer Panasonic sine Lumix kompaktkameraer til foråret 2013. Selv om modellerne dækker forskellige behov og prisklasser, har de også en hel del til fælles, bl.a. skærpet billedkvalitet, smarte funktioner og et helt nyt design. Desuden er der modeller med indbygget Wi-Fi og NFC-teknologi, som giver mulighed for fjernbetjening og enkel deling på sociale netværk.

Hovedattraktionen er TZ40-modellen, som er Panasonic’s hidtil mest avancerede hybrid mellem et rejsekamera og et videokamera, tæt fulgt af det robuste og holdbare FT5, det fleksible og elegante XS1 og endelig SZ9, der kombinerer høj zoomkapacitet med et kompakt format.

Lumix TZ40 – et fuldt udstyret rejsekamera med Wi-Fi og GPS
Den helt nye årgang af TZ-serien er ikke blot en avanceret hybrid mellem kompakt- og videokameraer. Det er også et alsidigt rejsekamera, som kan klare alle tænkelige situationer. Med en højfølsom MOS-sensor på 18,1 megapixel, 20 x optisk zoom, Full HD-video og en lang række kreative funktioner, leverer TZ40 simpelthen strålende billedkvalitet for sin størrelse.

TZ40 udmærker sig med indbygget Wi-Fi og NFC-teknologi, som gør det nemt at oprette forbindelse til netværk for at dele billeder og film med andre. Man kan også fjernstyre kameraet fra sin smartphone eller tablet, uploade billederne direkte til sociale medier eller vise dem på en kompatibel TV-skærm. Den indbyggede GPS-funktion geotagger og sorterer billederne automatisk. Til dem, som ikke behøver Wi-Fi-funktioner, er der TZ35 med en MOS-sensor på 16,1 megapixel.

Lumix FT5 – smartere og sejere end nogensinde
Det nye FT5 sætter rekord i robusthed. Vandtæt til 13 meters dybde, stødsikkert fra 2 meters højde, frostsikkert ned til -10 °C og stærkt nok til op til 100 kg tryk. Samtidig er det udstyret med en meget følsom sensor på 16,1 megapixel, som også kan filme i Full HD. Kort sagt: Dette er et kamera, som kan levere strålende billeder og imponerende video under ekstremt barske forhold. Desuden holder det geografisk styr på både bruger og fotos ved hjælp af flere smarte GPS-funktioner. Indbygget Wi-Fi og NFC-teknologi sikrer hurtig og nem lagring og deling. FT5 får en lillebror i FT25, som ikke er helt så ekstrem, men stadig mere end nok for de allerfleste.

Lumix XS1 – premiere på en ny serie
Panasonic introducerer nu en ny serie af elegante og superkompakte modeller. Her er kameraet til en krævende bruger, som vil have både høj billedkvalitet og kreative funktioner, men alligevel prioriterer et kompakt format. Måske en flittig smartphone-fotograf, som vil gå et skridt eller flere op i billedkvalitet. XS1 har en højfølsom 16,1 megapixel sensor i et superslankt hus, der kun er 14 mm tykt. Serien suppleres med F50, der tilbyder lignende præstationer i et lidt større, men stadig lige så elegant hus.

Lumix DMC-SZ9 – alt andet end basic
Sidst men ikke mindst, kommer Panasonic med en ny basismodel SZ9, som faktisk er udrustet med mange af de funktioner, der findes i de mere avancerede modeller. Tag for eksempel en højfølsom MOS-sensor på 16,1 megapixel, et LEICA-objektiv med 10 x optisk zoom, Wi-Fi-teknologi og en lang række praktiske og kreative programmer. SZ3 er navnet på en enklere model i samme familie, som stadig rammer den samme elegante stil, der har gjort SZ-serien så populær.

Modellerne introduceres løbende i foråret 2013.
Priser er endnu ikke fastlagt.

For udlån af testprodukter kontakt venligst:

Text 100
Therese Fischer-Larsen
therese.fischer-larsen@text100.com

Text 100
Tue Kristensen
tue.kristensen@text100.com

For billeder i høj opløsning, log ind på:

ftp: 94.247.168.181
User: press
Password: panasonic09

For mere information, kontakt:

Mac Berggren, Panasonic Nordic, mac.berggren@eu.panasonic.com

Panasonic Corporation er ​​verdensledende inden for udvikling og fremstilling af elektroniske produkter til forbruger- og erhvervsmarkedet samt industri. Selskabet, som har hovedkvarter i Osaka, Japan, rapporterede en total nettoomsætning på 7,85 billioner yen (71,4 milliarder euro) for regnskabsåret, der sluttede 31. marts 2012. Selskabets aktier er noteret på børserne i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE: PC).

Panasonic Nordic har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland, en omsætning på over 2 mia. kr. om året og omkring 100 medarbejdere. I Norden markedsføres fortrinsvis produktkategorierne Audio/Video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikation, varmepumper, husholdningsapparater, batterier, professionelt broadcast-udstyr og elektroniske komponenter. For mere information om virksomheden og varemærket Panasonic, besøg vores hjemmeside www.panasonic.dk