Underholdning på bilturen får en ny dimension

Panasonic lancerer nu et nyt sortiment af bilstereo- og multimedie-produkter, som er med til at skabe en fornøjelig køretur for føreren og passagererne.

Panasonic har længe været på forkant med udviklingen inden for bilstereoer og sat standarden for kvalitet og nyskabelse. 2005-produkterne til underholdning i bilen består bl.a. af en 9” loftmonteret skærm med indbygget DVD-afspiller, bilstereo med farveskærm og et kraftfuldt Circle Surround-system på 280 Watt. Hvorfor nøjes med mindre underholdning i bilen, end det man har i hjemmet? Dette er bare nogle af nyhederne i Panasonics fortsatte satsning på ”rullende” lyd- og bilunderholdning. Virksomheden fokuserer dermed fortsat på konceptet ”Full Digital” i sin stræben efter det ultimative bilstereo- og multimediesystem. - Vores nye satsning består ikke kun af et, men en række nye kreative produkter, der er udviklet til at skabe komfort, nytte og underholdning på bilturen, fortæller produktchef Jonas Eriksson. Selvfølgelig i kombination med den sidste nye teknologi. - Børnene kan f.eks. se en god film eller spille spil på den 9” store loftskærm med indbygget DVD-afspiller fra bagsædet, mens forældrene fortsat hører deres musik på forsædet. Til føreren og passagererne foran introducerer Panasonic en komplet multimedie-enhed i et fleksibelt 1-DIN’s format. Enheden rummer ud over en MOSFET-udgangseffekt på 4 x 50 W også RDS-tuner og DVD-afspiller med indbyggede dekodere til Dolby Digital- og DTS 5.1-lyd, selvfølgelig afspiller den også alle slags cd-diske. Som kronen på værket betjener og skifter man mellem alle vigtige funktioner via et enkelt tryk med fingeren på den 7” store og motordrevne widescreen-skærm, som slås ud og ind automatisk. Som en yderligere finesse har Panasonic udviklet disse produkter, så brugeren kan tilpasse udstyret efter egen smag. Vælg selv, hvilken farve skærmen skal have, enten gennem de seks forskellige grundfarver, eller foretag justeringen selv vha. næsten 10.000 forskellige nuancer. Eller download dine egne private stillbilleder eller sågar filmklip, der er optaget med et DV-kamera og få dem vist på bilstereoens skærm. Med Panasonics nye sortiment til bilunderholdning bliver det endnu sjovere at køre i bil! Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kontakt da venligst: Jonas Eriksson, Produktchef Tlf.: 08-680 27 32, jonas.eriksson@eu.panasonic.com Birgitte Mader, pressekontakt Denmark Tlf.: +45 43 200 855, e-post: birgitte.mader@eu.panasonic.com Nedenfor finder du nogle af funktionerne og forbedringerne for 2005! Funktioner og forbedringer 2005 • "Full Digital-" til "Digital Synergi-" konceptet realiseres vha. Digital Amp-teknologi og Radio DSP, hvilket giver en helt igennem markant forbedret kvalitetsoplevelse! • Forbedret lydkvalitet og kontrol med mere nærvær takket være lydjusteringssystemet SQ (SQ, SQ3, SQ7, SQ9) samt det unikke CS-Auto-lydkredsløb fra SRS-Labs, som leverer 5.1-lyd fra et almindeligt firekanals system. Forvalgte eller individuelt justerede equalizers giver brugeren frihed til selv at vælge, hvordan det skal lyde. • Ny unik farveskærm med OEL-teknologi og 512 farver giver skærmen en uovertruffen opløsning, kontrast og dynamik. Højtydende HD-3DDM- (3-D Dot Matrix) skærme med høj opløsning muliggør levende skærmbilleder med mønstre i en høj opløsning, der bevæger sig. Det motoriserede frontpanel forbedrer udseendet og trafiksikkerheden gennem optimale synsvinkler. • DVD-baseret navigationssystem, som omfatter 16 lande i Europa på en eneste disk, og som indeholder 910.000 interessepunkter (POI’s) at vælge imellem. Både i tale og i menuerne vejleder den på otte forskellige sprog, inkl. dansk og svensk. • Større valgfrihed ved afspilning af forskellige formater som f.eks. DVD-video, DVD-R/RW og selvfølgelig WMA- og MP3-filer. Digital underholdning også til bagsædet med den nye loftmonitor med indbygget DVD-afspiller samt ægte hjemmebiolyd med Dolby Digital- og DTS-dekodere samt en DVD-omskifter med plads til otte diske. Nøglefunktioner og nyskabelser 2005 Lyden fra cd-diske tager ikke en omvej via en D/A-konverter, men forstærkes direkte via den digitale udgangseffekt – alt sammen for den bedste lyd uden unødvendig støj og forvrængning. De fremmeste eksponenter for denne teknologi er modellerne CQ-C9901N og CQ-C9701N. • DIGITAL AMP – giver en 90% leveringskapacitet af så godt som hvert watt uden forvrængning eller opvarmning modsat ca. 50 procent hos konventionelle analoge systemer. • SRS CS-Automotive (CQ-C9901N, CQ-C9701N, CQ-VD7001N) – endnu en af Panasonics unikke funktioner. Teknologien er spækket med funktioner som: 1. SRS FOCUS, flytter lyden op fra lavt placerede højttalere, i f.eks. dørene. 2. SRS Tru Bass, som forbedrer bassen på alle kanaler gennem såkaldt psycho-akustik. 3. SRS Phantom Center, der eliminerer behovet for en centerhøjttaler. Circle Surround (CS) Automotive fra SRS Labs kan generere en 360° multikanals lyd fra et konventionelt firekanals system. • SBC-SW – for den, som har et system med fire højttalere, tilbyder SBC-SW en helt ny metode til anvendelse af de bageste højttalere som en form for subwoofers. • Crossover – et tovejs filter, som forbedrer ydeevnen hos subwoofersystemer. Udbygget digital underholdning • Loftmonitor med integreret DVD-afspiller (CY-VHD9401N). Monitoren sidder ikke i vejen takket være den praktiske montering i loftet. Skærmen, som kan slås ned og justeres, er på hele 9” (35% større billedoverflade end en 7” skærm) og giver passagererne en følelse af at være i en biograf. Et par trådløse hovedtelefoner medfølger samt flere A/V-indgange til tilslutning af en række RCA-kompatible produkter som f.eks. spilkonsoller, tv-modtagere og videokameraer. • DVD-omskifter med plads til otte diske (CX-DH801N) – omskifteren håndterer alle slags medier, lige fra DVD-Video til cd og CD-R/RW, og kan også afspille hjemmebrændte CD-R/RW-samlinger med MP3-musik. • Dolby Digital & DTS (CQ-VD7001N) – indbyggede 5.1ch Dolby Digital- (de facto-lydstandard for hjemmebio’er) og DTS-dekodere giver brugernes DVD-film en komplet biograflyd. • 7” widescreen-LCD (CQ-VD7001N) – enestående billedkvalitet med naturlige farver og fine kontraster samt en opløsning på hele 336.960 pixel. Motordrevet kontrol af skærmen samt flere visningsindstillinger af billedet (NORMAL, FULL, ZOOM og JUST). • GUI Touch Panel (CQ-VD7001N) – menuerne, ikonerne og det enkle layout på den grafiske brugergrænseflade og pegeskærmen gør betjeningen af alle funktioner meget brugervenlig.