Verdens mest kraftfulde zoom i en kompakt pakke

Elektronikvirksomheden Panasonic lancerer nu et digitalkamera med markedets stærkeste optiske zoom. Modellen, som kan forstørre op til maks. 30 gange, har betegnelsen GS35 og indgår i virksomhedens serie af ultrakompakte kameraer. Det nye kamera går et skridt videre end den linse, som er på markedet i dag, der kan forstørre op til 24 gange.

Den kraftfulde linse giver også brugeren mulighed for bl.a. 35 mm vidvinkel, Soft Skin Detail mode, Colour Night View samt en opstartstid på kun 1,7 sekunder. - De fleste amatørfotografer ved, at mange af de uforglemmelige øjeblikke ofte opstår, når man ikke er forberedt. Så det er vigtigt at kunne begynde at filme så hurtigt som muligt, siger Anders Johnsson, produktchef for norden. Det ekstremt kraftfulde zoom i kombination med kort opstartstid, alt sammen i en kompakt enhåndsmodel, gør kameraet til et af de bedste kameraer på markedet til privat brug. Den optiske linse medfører, at fotografen kan opnå en meget høj kvalitet på både levende billeder og stillbilleder. GS35 er udstyret med USB-port for hurtig og nem overførsel af DV-data til en pc. Kameraet har en samlet vægt på 410 gram. To søskende GS35 har også dannet grundlag for yderligere to nye medlemmer i familien af ultrakompakte digitalvideokameraer. GS21 og GS17 har mange af de samme egenskaber og funktioner som GS35, men er udstyret med 24x zoom og har en noget hurtigere opstartstid – 1,3 sekunder. För ytterligare information, kontakta: Anders Jonsson, produktchef Norden Tel: + 48 8 680 26 57, e-post: anders.jonsson@eu.panasonic.com Birgitte Mader, Presskontakt Denmark, Tel: +45 43 200 855, e-post: birgitte.mader@eu.panasonic.com