VIERA Connect udretter mirakler med

Med 2013-modelprogrammet hæver Panasonic den cloud-baserede internettjeneste VIERA Connect til det næste niveau. Et fleksibelt menuvindue "Apps Screen", hurtigere og lettere adgang til links i "APPS List" og nye internettjenester som SF Anytime, Netflix og andre spændende nyheder – hvorfor ikke en interaktiv digital pen til NeoPlasma-skærmen?

Panasonic’s VIERA TV har haft stor fremgang på de nordiske markeder, ikke mindst på grund af den fleksible og spændende underholdningsplatform VIERA Connect. Nu er platformen vokset yderligere og er blevet hurtigere, smartere og mere indholdsrig end nogensinde før.

Mest interessante blandt de nye features er måske den nye "Apps Screen", en startside, hvor man selv kan vælge, hvilke apps, programmer og spil der skal ligge forrest på menuskærmen, og "APPS List", som samler den enkelte brugers links til hurtigere og lettere adgang.

VIERA Connect er ellers fyldt med underholdning for hele familien. Her er video-on-demand fra SF Anytime og Netflix, nyheder, sport, fitness, musik, shopping, spil og sociale medier som Twitter, YouTube, Skype og Facebook. VIERA Connect kræver ingen eksterne bokse eller computere og startes simpelthen med en "App" knap på fjernbetjeningen til VIERA TV’et eller via et direkte link på "my Home Screen" menuen.

Panasonic og Smart TV Alliance
Panasonic åbnede allerede i 2011 sin udviklingsportal VIERA Connect for tredjeparts leverandører, som arbejder på at udvikle nye funktioner og apps til Panasonic’s produkter. Ud over det Java-baserede Ajax-CE, som allerede er markedets bedste TV-interface, bygger man nu videre i HTML5 og åbner op for mange populære apps. HTML5 gør det også lettere at optimere internetvisning på store HD-skærme.

I december 2012 blev Panasonic medlem af bestyrelsen for Smart TV Alliance for dér at bidrage aktivt til en fælles Smart TV-platform. Øverst på dagsordenen er implementering af ​​en bredere miljøtænkning i udviklingen af ​​Smart TV-applikationer. Målet er, at fremtidige apps skal kunne fungere på flere forskellige platforme og dermed give forbrugerne mere frihed til at bruge indhold og tjenester på internettet.

NeoPlasma med interaktiv digital pen
2013-topmodellerne med plasmapaneler er udstyret med en bevægelsesfølsom, elektronisk pen, som åbner op for en ny form for interaktivitet. Ud over en række spil-apps til download, er børnespillene "Put Three", "Family Reversi" og "Touch Connect" samt noteværktøj forinstalleret på alle NeoPlasma-modeller.

Pennen giver en ekstra dimension til TV-skærmens funktioner. Brug "Paint App" til at male eller skrive elektroniske meddelelser direkte på skærmen med den digitale pen – uden behov for anden ekstern computerkraft eller særlige billedrammer på skærmen. "Paint App" hjælper også, når man har brug for at overskrive billed- eller filmindhold til f.eks. en medieafspiller, et TV eller en HDMI-kilde – eller man vil sende indholdet tilbage til lagring i kilden.

For mere information kontakt:

Panasonic Nordic
Tommi Valkama
Nordic Product Manager TV
tommi.valkama@eu.panasonic.com

Panasonic Nordic
Calina Gavril
Junior Product Manager TV
calina.gavril@eu.panasonic.com

Panasonic Corporation er ​​verdensledende inden for udvikling og fremstilling af elektroniske produkter til forbruger- og erhvervsmarkedet samt industri. Selskabet, som har hovedkvarter i Osaka, Japan, rapporterede en total nettoomsætning på 7,85 billioner yen (71,4 milliarder euro) for regnskabsåret, der sluttede 31. marts 2012. Selskabets aktier er noteret på børserne i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE: PC).

Panasonic Nordic har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland, en omsætning på over 2 mia. kr. om året og omkring 100 medarbejdere. I Norden markedsføres fortrinsvis produktkategorierne Audio/Video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikation, varmepumper, husholdningsapparater, batterier, professionelt broadcast-udstyr og elektroniske komponenter. For mere information om virksomheden og varemærket Panasonic, besøg vores hjemmeside www.panasonic.dk