Autopæren gavner miljøet og din pengepung

Philips lancerer verdens mest miljøvenlige halogenpære til biler: EcoVision

Kan en autopære gavne miljøet og din pengepung? Svaret er ja, hvis du skifter til den nye Philips EcoVision, som sparer energi og penge samt skåner miljøet

Verdens første miljøvenlige 12V halogenpære til biler giver takket være Philips’ avancerede teknologi op til 20 % energibesparelser.

Køberne af EcoVision sparer ikke blot energi; de sparer også penge og de bidrager til at skåne miljøet ved at reducere skadeligt CO2-udslip.

- Blot ved at skifte fra et almindeligt par halogenpærer til EcoVision vil der være en besparelse på op til 14 liter brændstof i løbet af pærernes levetid, hvilket svarer til at køre 200 kilometer helt gratis, og samtidigt sparer du verden for op til 36 kg skadeligt CO2-udslip, oplyser Henrik Jensen der er salgschef i Philips.

Hvis alle bilister i verden skifter til EcoVision, så vil den sparede energi svare til seks kraftværker eller CO2-udslippet fra 900.000 indbyggere – det svarer til en by på størrelse med Amsterdam.

Det vil også spare cirka seks millioner ton CO2 pr. år, hvilket svarer til den mængde CO, der bliver optaget af en skov, som er mere end dobbelt så stor som Tysklands berømte Schwarzwald (baseret på, at én hektar skov har optaget 150 ton CO).

Philips EcoVision-pærer er den seneste tilføjelse til det innovative sortiment af Philips 12V halogenpærer til biler. Det omfatter BlueVision, NightGuide DoubleLife, X-treme Power, Vision Plus og Premium.

Philips EcoVision 12V-pærer. Vejledende udsalgspris pr. sæt H1 160 kr., H4 188 kr. og H7 294 kr.

Sales Manager Aftermarket Denmark Henrik Jensen,
Philips Automotive Lighting - tlf. 33 29 37 71
e-post: henrik.jensen@philips.com

Informationschef Erling Madsen, Philips Danmark A/S,
tlf. 33 29 35 36 - e-post: erling.madsen@philips.com

Tjek også:
www.lighting.philips.com/gl_en/global_sites/carlighting_extranet/index.php?main=global&parent=2357&id=gl_en_car_lighting_extranet&lang=en

Royal Philips Electronics of the Netherlands er vidtspændende firma inden for helse og velbefindende, fokuseret på at forbedre menneskers liv gennem relevante nyskabelser. Som verdensleder inden for healthcare, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i menneskecentrerede løsninger, baseret på grundlæggende viden om forbrugerne og varemærke-løftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Holland og Philips har cirka 128.000 ansatte i flere end 60 lande. Med en årsomsætning på ca. 201 milliarder danske kroner i 2007 er koncernen markedsførende inden for hjertebehandling, akutbehandling og hjemmepleje, energieffektive lysløsninger og nye lysapplikationer, samt livsstilsprodukter der skaber velbefindende og glæde. Philips har således en stærk førerposition inden for FlatTV, shaving og grooming til mænd, bærbar underholdning og tandpleje.
Nyheder fra og informationer om Philips findes på
www.philips.com/newscenter, www.philips.dk og www.lys.philips.dk