Philips er medarrangør til Wings for Life World Run i Fredericia

Philips TV & Sound, Red Bull og Fredericia Kommune går sammen i lokalt løb for at fremme forskning af rygmarvsskader.

Søndag d. 7. maj 2023 løber folk over hele verden for at fremme forskning af rygmarvsskader ved motionsløbet Wings for Life World Run. I Danmark finder Wing for Life World Run sted i Fredericia, hvor løbet er arrangeret i partnerskab med Phillips TV & Sound, Red Bull og Fredericia Kommune.

Flere hundrede tusinde deltager på verdensplan i Wings for Life World Run, og nu kan Fredericia glæde sig over at være dansk vært for motionsløbet, som indsamler midler til forskning i rygmarvsskader.

”Det er vidunderligt spændende at se, hvor langt vi er kommet med noget, vi startede tilbage i 2014. En million løbere har sluttet sig til os siden da. Og lige nu er vores mål klart: Vi vil have en million løbere på vejen på samme tid, på samme dag”, udtaler Anita Gerhardter, CEO i Wings for Life.

Philips TV & Sound er stolt global partner till Wings for Life, et partnerskab som startade sidste år.

Henrik Kyhl, Managing Director Philips TV & Sound Nordics & UK, glæder sig over, at det unikke motionsløb skal afholdes i lige netop Fredericia.

”Fredericia rummer en skjult perle, så vores målsætning er at sætte Fredericia på verdenskortet sammen med Red Bull. Vi har en historisk mulighed for at tilbyde alle deltagere til Wings for Life World Run at opleve en rute der aldrig tidligere har være spærret af i centrum af Fredericia inden for de historiske volde. Det er vores forhåbning at rigtig mange vil udnytte denne mulighed, og at byens erhvervsliv vil støtte op om vores målsætning. Det handler om at støtte mennesker i at vinde deres førlighed tilbage og skabe fællesskab og livsoplevelser. Jeg håber vi ses d. 7. maj med start kl. 13.00.”

Startskuddet lyder søndag den 7. maj klokken 13.00 dansk tid ved Kulturkasernen, og alle, der vil med, har mulighed for at deltage – kørestolsbrugere såvel som løbere. Om man vil gå, jogge eller løbe, vælger man selv. Wings for Life World Run har ikke en fastlagt distance. Deltagerne løber indtil at de indhentes af den virtuelle mållinjebil, der sættes i gang 30 minutter efter løbets igangsætning. Der vil være løbefest med DJ, mad, drikkevarer og aktiviteter på stedet.

”Fredericia er kommet i fornemt selskab. Det er en helt unik mulighed for at vise vores fantastiske by frem for et helt nyt publikum. Og så er det jo en bonus, at vi med Wings For Life World Run er med til at bakke op om en god og vigtig sag,” siger Steen Wrist, der er borgmester i Fredericia Kommune.

Deltag via app i hele landet
Hvis man ikke har muligheden for at deltage i Fredericia, kan man sagtens deltage, hvor end man befinder sig, så længe man har Wings for Life App Run på sin smartphone og selvfølgelig et par Philips Sports hovedtelefoner.

Tilmelding til løbet:

Fakta om rygmarvsskader i Danmark[1]:

-          Omkring 3.000 mennesker har en rygmarvsskade

-          Ca. 130 om året får rygmarvsskader

-          50 % skyldes traumer og 50 % skyldes sygdomme

-          Fordelingen er næsten ligeligt delt mellem mænd og kvinder for sygdomsbetinget skade, men der er dog flest mænd, der pådrager sig en traumatisk rygmarvsskade.

Faktaboks om Wings for Life World Run:

-          Fonden blev grundlagt af Dietrich Mateschitz & Henrik Kinigadner i 2004

-          35.397 deltagere var ved startlinjen til det første Wing for Life World Run nogensinde i 2014. Da det sidste år blev afholdt for niende gang, var der et sensationelt fremmøde med 161.892 deltagere fra 192 lande.

-          Over en million mennesker har taget del i de ni Wings for Life World Runs. Hovedmålet er nu snart at have en million løbere, der deltager ved ét event.

-          119 billioner skridt er taget af løbere, der indtil videre har deltaget

-          38.8 millioner Euro i donationer er indtil videre blevet indsamlet gennem Wings for Life World Runs alene. 100% af pengene er modtaget af Wing for Life Fonden og er derfor blevet brugt til rygmarvsforskning.

-          Philips TV & Sound er global partner

Medie kontakt:
Per-Åke Broman
E-mail: Per-ake.Broman@tpv-tech.com

Om TP Vision

TP Vision Europe B.V. er registreret i Holland med hovedkontor i Amsterdam. TP Vision er et helejet selskab af TPV Technology Limited ('TPV'), en af ​​verdens førende skærm- og tv-producenter.

TP Vision blev grundlagt i 2012 og er i dag en af ​​de største globale aktører inden for forbruger-tv og lydindustrien. Det udvikler, producerer og markedsfører forbrugerelektronikprodukter og teknologier, der tilbyder en overlegen lyd- og visuel oplevelse.

Med et stærkt fokus på forbruger- og hotelmarkedet omfatter TP Visions produktportefølje forbrugerlydprodukter og fjernsyn, professionelle skærme og indholdsoperativsystemer. Disse produkter og løsninger bringes på markedet gennem TP Visions eget mærke AOC samt Philips-mærket, der anvendes under licens fra Koninklijke Philips N.V.

Hjem til førende elektroniske mærker og prisvindende produkter beskæftiger TP Vision over 2.000 mennesker globalt med aktiviteter i Europa, Amerika, Mellemøsten, Indien og udvalgte lande i Asien-Stillehavsområdet.

TP Vision tilføjer værdi i hverdagen og samfundet gennem sin ekspertise inden for produktudvikling, design, operationel excellence og ansvarlig produktion.

Følg os påTwitter: @TPVision

Citater