Philips OLED TV med Ambilight sætter en helt ny TV-standard

Med præsentationen af firmaets første OLED TV – 55POS901F på 55”- sætter Philips TV en ny standard for, hvad et TV-billede formår.

• OLED Panel med farvespektrummet Wide Color Gamut
  • Perfect Pixel Ultra HD-motoren
  • HDR Perfect-ydeevne
  • 3-sidet Ambilight øger på unik vis OLED
  • Android TV med Quad Core
  • Integreret 6.1 lydsystem
  • Europæisk topdesign med ægte materialer.

Fabelagtigt sortniveau
Styrkerne ved OLED gør det til den perfekte partner for den sofistikerede og kraftfulde Perfect Pixel Ultra HD-motor, som giver et langt bedre sortniveau, flot kontrast, flotte farver og gengivelse af bevægelse end tidligere set på et baggrundsbelyst LED/LCD TV.

Med OLED TV elimineres dét, at baggrundslyset altid er tændt: organiske dioder har nemlig den unikke evne at kunne slukke helt. Resultatet er at sortniveauet er kulsort samtidig med at sarte nuancer fremhæves takket være den høje kontrast.

At OLED leverer dette sortniveau medvirker også til at farverne bliver mere korrekte og levende, der giver fuld udnyttelse af Wide Color Gamut (99% DCI-P3 WCG).

OLED giver en øget betragtningsvinkel i forhold til baggrundsbelyste LCD TV med en forrygende lysstyrke, farve og kontrast uanset hvor seeren er placeret.

Gengivelsen af motiver i bevægelse er også fabelagtig: Et typisk OLED TV er flere end 100 gange hurtigere end et traditionelt LED TV, hvilket giver en lynhurtig responsetid, som får billedet til at stå knivskarpt uanset om du ser sport eller actionfilm.

Utrolig billedkvalitet
Ved at kombinere OLED-teknologien med Philips Perfect Pixel Ultra HD-motor får begrebet »billedkvalitet« på TV et løft til et endnu højere niveau: Utrolige 3.800 PPI.

Perfect Pixel Ultra HD-motoren rummer processorkraft til at håndtere fire milliarder pixels, så det er muligt hele tiden at overvåge og justeres hvert enkelt pixels skarphed og lysstyrke, så detaljerne træder tydeligere frem. Processoren har også en Ultra Resolution-feature, som konverterer et hvilket som helst indhold til et skarpere og mere raffineret Ultra HD-billede.

Kontrasten øges takket være Perfect Contrast-systemet, som sammen med Philips’ Micro Dimming Perfect-teknologi sikrer at billedkontrasten er optimal.

Farvegengivelsen er også formidabel takket være OLED-panelets Wide Color Gamut og Philips’ Perfect Color-system, som omfatter 17-bit farve booster og avanceret farvehåndtering.  Resultatet er en præcis gengivelse af flere end 2.250 billioner farver på en levende måde – inklusiv gengivelse af naturlige hudtoner samt skarpere og renere hvid.

Skarpheden af motiver i bevægelse sætter også en ny standard på grund af OLED-panels hurtighed og Philips’ Perfect Natural Motion, som beregner fire milliarder pixel med en præcision, der gør, at selv et UHD-billede med lynhurtige bevægelser gengives flydende og naturligt i en utrolig skarphed.

HDR
Kombinationen af 901F’s 540Nit lysoutput, Wide Color Gamut og Perfect Pixel Ultra HD gør, at det er firmaets første model, som opfylder Philips’ HDR Perfect standard.

Ambilight
OLED TV’s ultratynde kant gør, at der nærmest bliver en flydende overgang til den tresidede baggrundsbelysning Ambilight. Det giver en forrygende tv-oplevelse, som hidtil ikke har været muligt med OLED-TV.

Indbygget 6.1-lydsystem
Rækken af 901F’s imponerende specifikationer indeholder også et højkvalitets 6.1-lydsystem med 30W. Der er seks fremadrettede fronthøjtalere, som er anbragt i en tynd aluminium soundbar, som er indbygget. De sørger for en detaljerig og tydelig gengivelse af mellemtoner og diskant, mens en bagudvendt Triple Ring-bashøjtaler sørger for den helt rigtige basgengivelse.

Europæisk topdesign
Dette Philips OLED TV lever også op til firmaets røde tråd i design: Visible Lightness og European Craftsmanship.

Visible Lightness angiver klart den banebrydende teknologi; eksempelvis med OLED-panelets dimensioner og den supertynde og smalle ramme, mens den tynde fod i krom giver indtryk af at TV’er nærmest flyder selv om det står på et bord.

Android TV™
901F har Android TV og er certificeret af Google, så der er adgang til alle de apps og det indhold i Google Play Store, der kan bruges på TV – som et supplement til dét indhold, der er i Philips Smart TV. Nem og hurtig betjening klares via den kraftfulde Quad Core-processor og den avancerede fjernbetjening med et QWERTY-tastatur, swipe pad og talegenkendelse.

Philips 55POS901F OLED TV kommer på markedet til Q4 med en forventet vejledende udsalgspris på 29.999 kroner.

Læs mere om Philips OLED TV: http://www.philips.com/oled

Pressekontakt:
Erling Madsen
philipstv@ajourpress.dk

Teknisk ekspertise:
Mads Neumann Olsson

mads.neumann@tpv-tech.com

Billeder, video m.v.:
IFA-nyheder: ifa.philips.com
Billeder tillige: http://www.tpvision.com/image-library/

Videos:
OLED: https://youtu.be/n-si7xYDc2E
Billedkvalitet: https://youtu.be/RMizzL4D94E
Ambilight: https://youtu.be/FZE5I-GcVVM
Android TV: https://youtu.be/93WdFfp_Ib8

Om TP Vision

TP Vision er en dedikeret tv-aktør inden for visuel digital underholdning. TP Vision koncentrerer sig om udvikling, produktion og markedsføring af tv-apparater, der bærer Philips-varemærket, i Europa, Rusland, Mellemøsten, Brasilien, Argentina, Uruguay, Paraguay og udvalgte lande i Asien/Stillehavsområdet.

Det gør vi ved at kombinere vores designekspertise og innovative Philips tv-arv med den uovertrufne driftspræstation, fleksibilitet og hastighed, der er karakteristisk for TPV Technology.

Med denne kombination og stærke egenskaber bringer vi tv-apparater af høj kvalitet til markedet: Smarte og letanvendelige med sofistikerede stilistiske præg som nye materialer og »slim« design. Vi er engagerede i at skabe produkter, som giver forbrugerne en overlegen tv-oplevelse. Med Philips tv’er er TP Vision globalt førende på hospitality-markedet. TP Vision er baseret i Amsterdam i Nederlandene og er eksklusiv licenshaver af Philips tv-mærket i de ovennævnte lande. TP Vision er ejet af TPV Technology, som har hovedkvarter i Taiwan, og som er verdens førende producent af monitorer og LCD TV. TP Vision har tæt ved 2.000 ansatte rundt om i verden. www.tpvision.com

Android, Google, Google Play og andre navne/mærker er varemærker, som tilhører Google Inc.