PostNord AB og GKN Powder Metallurgy indleder samarbejde om at reducere time-to-market for 3D-printede dele

Report this content

PostNord AB, den førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden, meddelte i dag, at virksomheden indgår partnerskab med GKN Powder Metallurgy, en førende partner inden for innovationsudvikling i produktionsindustrien. Samarbejdet vil gøre markedet for 3D-print af dele inden for produktion mere åbent og tilgængeligt.

3D-print gør det muligt for globale producenter at optimere deres komponentforsyningskæde med strømlinet logistik, så det bliver hurtigt og nemt at få komponenter frem til det sted i Norden, hvor de skal bruges, og det vil reducere time-to-market med op til 48 timer.

"Metal-3D-print giver klare fordele for de producenter, der implementerer teknologien, og markante fordele på bundlinjen," siger Ylva Ekborn, administrerede direktør i PostNord Strålfors.

Med den nye udvikling inden for 3D-print kan virksomheder udnytte mulighederne i 3D-produktion og de nye, avancerede teknologier.

"Dette samarbejde afdækker kun en meget begrænset del af de muligheder, der opstår, når producenterne udforsker nye veje til at udnytte den teknologiske udvikling og nye logistikstrategier for at blive mere konkurrencedygtige," siger Ylva Ekborn.

Partnerskabet mellem PostNord AB og GKN Powder Metallurgy er det første skridt på vejen til at gøre logistikken mere effektiv og forbedre producenternes leadtider. Det gør også PostNord til leverandør af 3D-produktion med en lang række materialer lige fra plast til metal i hele Norden.

"Vi samarbejder med PostNord AB, fordi vi kan se nogle muligheder for at forbedre producenternes forsyningskæde, især i Norden," siger Peter Oberparleiter, administrerende direktør i GKN Powder Metallurgy. "Dette partnerskab vil give vores kunder utrolige fordele, fordi det reducerer turnaround-tiden for komponenter med næsten to arbejdsdage, hvilket har afgørende betydning for PostNords kunder. Vores metal-3D-printteknologi er årsag til disruption i den traditionelle produktionsindustri, fordi den gør det muligt at reducere leadtiderne i produktionen og fremstille mere komplekse produkter. Samarbejdet med PostNord AB slår bro over den logistikkløft, der er på markedet, og sikrer, at printede dele når frem til producenterne effektivt og til tiden. Det er det første skridt før implementering af additiv produktion i forbindelse med GKN Powder Metallurgy-printnetværket."

Der kommer inden længe flere oplysninger om partnerskabet.

Om PostNord og PostNord Strålfors

Vi leverer! PostNord er den førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden. Vi sikrer postservice til private og virksomheder i Sverige og Danmark. Med vores ekspertise og et veludviklet distributionsnet skaber vi forudsætningerne for fremtidens kommunikation, e-handel, distribution og logistik i Norden. I 2017 havde koncernen ca. 31.000 medarbejdere og en omsætning på ca. 37 mia. SEK. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedkontor i Solna. Besøg os på www.postnord.com

PostNord Strålfors udvikler og tilbyder kommunikationsløsninger, som giver virksomheder med mange kunder og leverandører helt nye muligheder for at opbygge stærkere og mere personlige kunderelationer. Ved hjælp af vores digitale platform leverer vi sømløs kommunikation, uafhængigt af hvilken kanal modtageren foretrækker. PostNord Strålfors er en del af PostNord-koncernen, den førende leverandør af kommunikations- og logistiktjenester i Norden. PostNord Strålfors driver virksomhed i Danmark, Sverige, Norge og Finland, hvor vores 750 medarbejdere opnår en omsætning på SEK 2,1 mia. (2017).

Mediekontakt

Rebecka Mathers
media@stralfors.com
+46 8-508 830 00

About GKN Powder Metallurgy

GKN Powder Metallurgy is your full metal shapes solutions provider, shaping powder metal into high performance and high precision components. We provide leading powder metal expertise and process experience to transform ideas into production. The company consists of GKN Hoeganaes, GKN Sinter Metals, and GKN Additive to provide powder materials, conventional components, and Additive Manufacturing production. We combine three focused businesses under one brand. Together we are over 7,400 problem solvers over 34 locations, setting our global engineering network at the highest standard.

Global mediekontakt

Susanne Trautmann