PostNord og Sony Mobile samarbejder om 3D

PostNord-koncernen, den førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger i Norden, meddeler i dag, at virksomheden indleder et samarbejde med Sony Mobile om 3D.

PostNord undersøger aktivt mulighederne for ny disruptiv teknologi, og et interessant område er at gøre 3D-markedet mere tilgængeligt for både forbrugere og virksomheder. Det første skridt er at give forbrugerne mulighed for på en nem måde at udskrive deres egne 3D-modeller direkte fra Sony Mobile-appen 3D Creator og derefter få dem distribueret af PostNord.

- Jeg glæder mig meget til samarbejdet med Sony Mobile. 3D Creator er banebrydende inden for mobil kreativitet, og for os er det et vigtigt skridt på vejen mod at integrere ny teknologi i vores virksomhed, siger Ylva Ekborn, administrerende direktør i PostNord Strålfors Group.

Samarbejdet gør det muligt for PostNord at udnytte ekspertisen hos en af verdens mest kendte teknologivirksomheder, mens Sony Mobile kan udnytte PostNords viden på logistik- og kommunikationsmarkedet og en bred kundebase.

- Vi ser meget frem til samarbejdet med PostNord, som med sin brede portefølje af tjenester kan håndtere hele forsyningskæden, lige fra digitale 3D-filer i telefoner til 3D-print og distribution til forbrugere, siger Lars Novak fra Sony Mobile.

3D Creator er Sonys unikke, innovative egenudviklede app, der hurtigt og nemt scanner 3D-objekter og åbner en helt ny verden af kreative muligheder. Det er den eneste 3D-scannings-app i en smartphone, der bruger et kamera med én linse til at scanne objekter i høj kvalitet på et øjeblik ved hjælp af fire scanningsfunktioner: ansigt, hoved, mad og fri form.

PostNord Strålfors udskriver 3D-modellerne på Stratasys J750, verdens eneste fuldfarve-3D-printer, der kan kombinere flere materialer. PostNord har desuden indledt et samarbejde med 3YOURMIND, en førende leverandør af produktionsmiljøer til automatiserede, skræddersyede og sømløse produktionsprocesser i 3D-industrien.

- Samarbejdsaftalen er det første skridt, og vi ser frem til at udvide samarbejdet. Sony Mobile er en innovativ partner, som kan hjælpe os med at udforske nye forretningsmuligheder og gøre 3D-teknologien mere åben og tilgængelig for både virksomheder og forbrugere, konkluderer Ylva Ekborn.

About Sony Mobile Communications. Sony Mobile Communications is a subsidiary of Tokyo-based Sony Corporation, a leading global innovator of audio, video, game, communications, key device and information technology products for both the consumer and professional markets. With its music, pictures, computer entertainment and online businesses, Sony is uniquely positioned to be the leading electronics and entertainment company in the world. Through its Xperia™ smartphone and tablet portfolio, as well as innovative smart products, Sony Mobile Communications delivers the best of Sony technology, premium content and services, and easy connectivity to Sony’s world of networked entertainment experiences. For more information: www.sonymobile.com

PostNord Strålfors udvikler og tilbyder kommunikationsløsninger, som giver virksomheder med mange kunder og leverandører helt nye muligheder for at opbygge stærkere og mere personlige kunderelationer. Ved hjælp af vores digitale platform leverer vi sømløs kommunikation, uafhængigt af hvilken kanal modtageren foretrækker. PostNord Strålfors er en del af PostNord-koncernen, den førende leverandør af kommunikations- og logistiktjenester i Norden. PostNord Strålfors driver virksomhed i Danmark, Sverige, Norge og Finland, hvor vores 750 medarbejdere opnår en omsætning på SEK 2,1 mia. (2017).

Ved yderligere spørgsmål kontakt:
Elisabeth Wesselson, Head of Staff, PostNord Strålfors Group AB, elisabeth.wesselson@stralfors.se,  +46 (0) 70 298 74 82

Rikard Skogberg, nordisk PR- og produktchef, Sony Mobile Communications, rikard.skogberg@sonymobile.com, +46 (0) 705 49 49 23

Vi leverer! PostNord er den førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden. Vi sikrer postservice til private og virksomheder i Sverige og Danmark. Med vores ekspertise og et veludviklet distributionsnet skaber vi forudsætningerne for fremtidens kommunikation, e-handel, distribution og logistik i Norden. I 2017 havde koncernen ca. 31.000 medarbejdere og en omsætning på ca. 37 mia. SEK. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedkontor i Solna. Besøg os på www.postnord.com