Ændringer i PostNords ledelse

Mathias Krümmel forlader PostNord og dermed sin stilling som administrerende direktør i PostNord Sverige og medlem af koncernledelsen. Ylva Ekborn, som i dag er chef for PostNord Accelerate og administrerende direktør i PostNord Strålfors, bliver konstitueret administrerende direktør i PostNord Sverige. Ylva Ekborn har været medlem af PostNords koncernledelse siden 2018. Annemarie Gardshol, administrerende direktør og koncernchef i PostNord, bliver konstitueret chef for PostNord Accelerate. Lisbet Karlsson, som i dag er landechef for PostNord Strålfors Sverige, bliver konstitueret administrerende direktør og koncernchef i PostNord Strålfors. Ændringerne træder i kraft 6. december 2023.

Mathias Krümmel har været ansat i PostNord siden 2000 og har gennem årene haft flere ledende stillinger i PostNord. Han har siden 2021 været administrerende direktør i PostNord Sverige.

– Jeg har arbejdet sammen med Mathias i mange år og vil gerne takke ham for hans værdifulde bidrag til PostNord. Den strategi, vi har vedtaget, og den organisationsændring, der med et klart fokus på forretningen er gennemført i Sverige under Mathias' ledelse, har lagt et solidt fundament for fremtidig vækst og lønsomhed på det svenske marked. Befordringspligten omfatter den vigtige opgave at modtage og omdele post i hele landet, i overensstemmelse med kvalitetsmål. Vi arbejder videre med vores nordiske strategi og med at udvikle virksomheden til gavn for vores kunder i Sverige og hele Norden, siger Annemarie Gardshol, administrerende direktør og koncernchef i PostNord.

Der er indledt en proces med henblik på at udpege en permanent administrerende direktør i PostNord Sverige.

PostNord presse Danmark
presse@postnord.com

+45 7010 1300

Vi gør hverdagen lettere. PostNord er førende inden for pakke- og logistiktjenster til, fra og inden for Norden. Vi sikrer postservice til private og virksomhed er i Sverige og Danmark, uanset hvor de bor og arbejder. PostNord forbinder virksomheder, myndigheder og privatpersoner og muliggør forretning, handel og kommunikation i Norden. Med vores ekspertise og et veludviklet distributionsnet skaber vi forudsætningerne for fremtidens e-handel, distribution, logistik og kommunikation i Norden. I 2022 havde koncernen ca. 26.500 medarbejdere og en omsætning på 40,2 mia. SEK. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedkontor i Solna, Sverige. Besøg os på www.postnord.com