Anna van Bunningen bliver ny strategichef i PostNord

15.04.2021 09.00

Anna van Bunningen er ansat som chef for Nordic Strategy & Solutions i PostNord-koncernen. Hun kommer fra energiselskabet Vattenfall, hvor hun leder et strategisk transformationsprogram inden for eldistribution. Hun har siden 2020 også været CFO på deltid i Remeo AB. Anna van Bunningen tiltræder 15. juni 2021 og vil derefter arbejde på fuld tid i PostNord.

Anna van Bunningen leder i dag et strategisk transformationsprogram i den statsejede Vattenfall-koncern, hvor hun tidligere også har haft stillinger som bl.a. Director Corporate Transformation, Vice President Business Development & Governance og Head of Strategic Development. Hun arbejder desuden i startupvirksomheden Remeo AB, hvor hun er CFO. Inden hun kom til Vattenfall i 2006, arbejdede hun som projektleder i konsulentfirmaet Boston Consulting Group, BCG, og inden da som finansanalytiker i Carnegie Investment Bank.

Anna van Bunningen kommer til PostNord med bred erfaring inden for strategiarbejde og forretningsudvikling samt mange års erfaring med at lede store og komplekse transformationsprogrammer. Hun efterfølger Jan Starrsjö, som efter mere end 25 år i PostNord-koncernen går på pension 1. juli. Jan Starrsjö har haft flere ledende stillinger i koncernen og været en del af PostNords ledelse siden 2016.

Anna van Bunningen er født i 1967. Hun er civilingeniør i teknisk fysik fra Kungliga Tekniska Högskolan (det tekniske universitet) i Stockholm og har en MBA (Master of Business Administration) fra INSEAD i Frankrig, hvor hun også har gennemført ph.d.-studier i strategi. Anna van Bunningen indtræder i koncernledelsen.

Vi gør hverdagen lettere. PostNord er førende inden for pakke- og logistiktjenster til, fra og inden for Norden. Vi sikrer postservice til private og virksomhed​er i Sverige og Danmark, uanset hvor de bor og arbejder. PostNord forbinder virksomheder, myndigheder og privatpersoner og muliggør forretning, handel og kommunikation i Norden. Med vores ekspertise og et veludviklet distributionsnet skaber vi forudsætningerne for fremtidens e-handel, distribution, logistik og kommunikation i Norden. I 2020 havde koncernen ca. 28.000 medarbejdere og en omsætning på 38,7 mia. SEK. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedkontor i Solna, Sverige. Besøg os på www.postnord.com​