• PostNord/

Annemarie Gardshol ny koncernchef og Peter Kjær Jensen viceadministrerende direktør i PostNord AB

Læse original

Bestyrelsen har udpeget Annemarie Gardshol som administrerende direktør og koncernchef i PostNord AB. Samtidig har bestyrelsen udpeget Peter Kjær Jensen som viceadministrerende direktør i PostNord. De tiltræder 1. november 2019.

PostNord gennemgår lige nu en stor transformation af kernevirksomheden breve og pakker for at sikre en fremtidig førende position i en verden med ændrede kommunikations- og forbrugsmønstre.

- På denne måde får vi en ledelse med stor viden om virksomheden og kompetencer til fortsat at drive transformationen i højt tempo. Annemarie Gardshol og Peter Kjær Jensen er begge godt hjemme i PostNords udfordringer og har været aktive i omstillingsarbejdet i de seneste år, siger Christian Jansson, bestyrelsesformand.

Ændringerne er et led i den omorganisering, der blev indledt i april 2019. Annemarie Gardshol har siden da været konstitueret koncernchef. Hun begyndte i PostNord i 2012 og har haft en række lederstillinger i virksomheden bl.a. som administrerende direktør i PostNord Strålfors Group og Chief Strategy Officer. Hun har siden 1. februar 2018 været chef for PostNord Sverige. Annemarie Gardshol er født i 1967, er uddannet civilingeniør og har i sin karriere haft ledende stillinger i Gambro og arbejdet som managementkonsulent i McKinsey & Company.

Peter Kjær Jensen har været en del af koncernen siden juni 2014 og har siden juni 2016 været chef for den danske virksomhed. Han har desuden forestået den store transformation af brevvirksomheden i PostNord Danmark. Inden da var han chef for forretningsområdet eCommerce & Logistics. Peter har også mange års international erfaring med logistik fra virksomheder som Mærsk og Damco.

Annemarie Gardshol og Peter Kjær Jensen vil også fremover have det endelige ansvar for hhv. PostNord Sverige og PostNord Danmark.

- PostNord har brug for på en fleksibel og effektiv måde at fortsætte omstillingen for at tilpasse virksomheden til det voksende pakkemarked og de faldende brevmængder og samtidig sikre høj kvalitet og god service, konkluderer Christian Jansson, bestyrelsesformand.

Yderligere oplysninger om Annemarie Gardshol på postnord.com
Yderligere oplysninger om Peter Kjær Jensen på postnord.com

Vi leverer! PostNord er den førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden. Vi sikrer postservice til private og virksomheder i Sverige og Danmark. Med vores ekspertise og et veludviklet distributionsnet skaber vi forudsætningerne for fremtidens kommunikation, e-handel, distribution og logistik i Norden. I 2018 havde koncernen ca. 30.000 medarbejdere og en omsætning på godt 37 mia. SEK. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedkontor i Solna, Sverige. Besøg os på www.postnord.com