Mathias Krümmel ny chef for PostNord Sverige

2020-12-21 14:00

Mathias Krümmel er udpeget som ny chef for PostNord Sverige. Han tiltræder den 1. januar 2021, hvor han overtager stillingen fra Annemarie Gardshol, som har varetaget funktionen siden februar 2018 samtidig med sin opgave som koncernchef og administrerende direktør for PostNord-koncernen.

Mathias Krümmel har arbejdet i koncernen siden 2000 og har gennem årene haft flere ledende stillinger inden for PostNord Sverige, blandt andet som chef for forretningsområdet Solutions i 2018 og som Salgsdirektør 2014–2017. Han kommer fra stillingen som chef for Produktion, en funktion han har varetaget siden juni 2018. Mathias Krümmel begyndte sin karriere i koncernen hos daværende Postnet AB og varetog, før han kom til PostNord Sverige i 2014, flere chefstillinger hos Posten IT og Posten Logistik AB.

Mathias Krümmel er født i 1970. Han er uddannet inden for Forsvaret, og i årene 1990–2000 gjorde han tjeneste som kaptajn. Mathias Krümmel sidder i bestyrelsen i Almega.   Mathias Krümmel vil indgå i koncernledelsen og rapportere til Annemarie Gardshol.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til:
PostNord Medierelationer, tlf. +46 (0)10-436 10 10, e-mail press@postnord.com

Kontaktperson: Malin Nordén. PostNord AB (publ) er forpligtet til at offentliggøre disse oplysninger iflg. EU's forordning om markedsmisbrug og svensk lov om værdipapirmarkedet. Oplysningerne blev offentliggjort af ovennævnte kontaktperson den 21. december 2020 kl. 14.00 CET.

Vi gør hverdagen lettere. PostNord er den førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden. Vi sikrer postservice til private og virksomheder i Sverige og Danmark. Med vores ekspertise og et veludviklet distributionsnet skaber vi forudsætningerne for fremtidens kommunikation, e-handel, distribution og logistik i Norden. I 2019 havde koncernen ca. 29.000 medarbejdere og en omsætning på 38,3 mia. SEK. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedkontor i Solna, Sverige. Besøg os på www.postnord.com