Ny bestyrelsesformand for PostNord

Jens Moberg er indstillet som ny bestyrelsesformand.

Den danske og svenske stat har indstillet Jens Moberg som formand for PostNords bestyrelse.

Fritz. H. Schur, der har siddet som bestyrelsesformand i PostNord siden koncernen blev dannet, meddelte tidligere på året, at han ved førstkommende generalforsamling ønskede at forlade bestyrelsen. Den ordinære generalforsamling finder sted 18. april i Solna ved Stockholm.

Jens Moberg er uddannet ved Copenhagen Business School (CBS) og har sin baggrund i både danske og internationale virksomheder. Igennem ti år var han ansat hos IBM Danmark og derefter i Microsoft, senest med opgaven som Corporate Vice President.

I dag er Jens Moberg involveret inden for bestyrelsesarbejde og er bl.a. formand for Grundfos.

Ved spørgsmål kontaktes:
Morten O Nielsen, PostNord, pressechef Danmark,  Tlf. 45 33 61 60 01

PostNord AB blev stiftet efter sammenlægningen af Post Danmark A/S og Posten AB i 2009. Koncernen tilbyder kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden og havde i 2012 en omsætning på SEK 39 mia. og 40.000 medarbejdere. Aktiviteterne er inddelt i forretningsområderne Breve Danmark, Meddelande Sverige, Logistik og Strålfors. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedsæde i Solna i Sverige. www.postnord.com