PostNord indgår ny aftale med Nya Wermlands-Tidningens AB

PostNords datterselskab Tidningstjänst AB har indgået aftale med Nya Wermlands-Tidningens AB om distribution af koncernens 13 dagblade, blandt andre Arvika Nyheter, Enköpings-Posten, Karlskoga-Kuriren, Nya Wermlands-Tidningen, NWT og Skaraborgs Allehanda.

Gennem Tidningstjänst er PostNord en aktiv spiller inden for distribution af morgenaviser i Skaraborg, Norra Dalsland, Värmland, Enköping/Bro Bålsta, Gästrikland, Dalarna, Hälsingland, Medelpad, Jämtland, Härjedalen, Ångermanland, Västerbotten samt Norrbotten.

- Vi er stolte over, den tillid Nya Wermlands-Tidningens AB viser os ved at indgå en ny mangeårig aftale. Den indebærer, at vi udbygger og forlænger samarbejdet med en for os meget vigtig kunde, siger Leif Persson, CEO hos Tidningstjänst AB.

- Jeg må ind imellem høre, at en så stor aviskoncern som NWT burde starte sin egen distributionsvirksomhed. Det er jeg ikke enig i. Vores hovedopgave er ikke distribution, men at producere aviser, der er værd at læse. Vi er en trofast kunde hos Tidningstjänst, fordi vi kan stole på, at vores leverancer kommer frem til tiden og til rette modtager, siger Lars Ander, koncernchef, Nya Wermlands-Tidningen.

Aftalen blev underskrevet den 6. september 2013.

NWT-koncernen omfatter et moderselskab, to hel-ejede datterselskaber samt et interessentskab, som blandt andet er aktivt inden for dagblade, gratis aviser, internetpublicering og ejendomsforvaltning.

PostNord AB blev stiftet efter sammenlægningen af Post Danmark A/S og Posten AB i 2009. Koncernen tilbyder kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden og havde i 2012 en omsætning på SEK 39 mia. og 40.000 medarbejdere. Aktiviteterne er inddelt i forretningsområderne Breve Danmark, Meddelande Sverige, PostNord Logistics og Strålfors. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedsæde i Solna i Sverige. www.postnord.com