PostNord og Palletways styrker samarbejdet

Læse original

PostNord og det britiske pallenetværk Palletways har indgået en ny aftale vedrørende Palletways distribution mellem Palletways' europæiske kunder og Norden.

Palletways er Europas største netværk for palleleverancer med over 400 depoter strategisk placeret i 20 lande. Siden 2012 har Palletways været PostNords distributør af paller til og i Vesteuropa. PostNord har allerede styrket samarbejdet med europæiske partnere inden for stykgods (CargoLine) og pakker (DPD) for at kunne tilbyde kunderne et stærkt netværk for leverancer i Europa.

Nu udvider Palletways sine aktiviteter til Norden og indgår en aftale med PostNord om distribution af palleleverancer mellem Norden og euroområdet. Aftalen træder i kraft i oktober 2018.

”Gennem Palletways får PostNords kunder adgang til et af Europas mest veletablerede og kompetente netværk for palleleverancer. Med den nye aftale får vi mulighed for at bevise, at vores netværk er det bedste valg for Palletways' europæiske kunder, når det gælder leverancer til Norden”, siger Tim Jørnsen, Executive Vice President eCommerce & Logistics i PostNord Group.

"Vi leder kontinuerligt efter muligheder for at udvide og forbedre tilbuddet til vores medlemmer og kunder, og den nye aftale er en meget spændende mulighed for virksomheden. Tjenesten er fuldt ud integreret med det eksisterende netværk, så kunder og medlemmer får en sømløs tilslutning til hele Norden. Det udgør en stor forretningsmulighed at kunne hjælpe virksomheder fra hele Europa, som transporterer paller til deres kunder i de nordiske lande – for eksempel eksporterer Storbritannien årligt varer for cirka 25 milliarder pund til Norden", siger Luis Zubialde, Chief Operating Officer i Palletways Group.

PostNord
PostNord er den førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden. Vi sikrer postservice til private og virksomheder i Sverige og Danmark. Med vores ekspertise og et veludviklet distributionsnet skaber vi forudsætningerne for fremtidens kommunikation, e-handel, distribution og logistik i Norden. I 2017 havde koncernen ca. 31.000 medarbejdere og en omsætning på ca. 37 mia. SEK. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedkontor i Solna. Besøg os på www.postnord.com

Palletways
Palletways er en del af IMPERIAL Logistics International og hører under divisionen Express Freight. Virksomheden blev grundlagt i 1994 og tilbyder en ekspresløsning til pallegods, som er førende i Europa, med flere depoter og større mængder end noget andet pallenetværk. I alt håndterer Palletways over 38.000 paller dagligt, og på en typisk dag cirka en palle pr. sekund.

De seneste 24 år har Palletways udviklet et strategisk netværk med over 400 depoter og 20 hubs. De tilbyder for øjeblikket afhentning og levering i 20 europæiske lande. Besøg www.palletways.com for at få flere oplysninger.