PostNord opkøber aktiverne i Aditro Document Automation

PostNord AB har gennem sit datterselskab Posten Scanning AB indgået en aftale med Aditro Financial Management AB og Aditro Financial Processes AB (Aditro), om at Posten Scanning opkøber Aditros digitaliserings- og dokumentstyringsaktiviteter (Document Automation) i Sverige, Danmark, Finland og Norge samt Aditros danske giroforretning. Opkøbet omfatter de medarbejdere, aktiver og aftaler, som er relateret til Aditros drift af Document Automation-aktiviteterne.

Med opkøbet etablerer PostNord sig som en førende leverandør på det svenske og nordiske scanningsmarked.

- Aditro Document Automation har en fremragende kundeportefølje og palet af ydelser. Disse understøttes af højt kvalificeret medarbejdere. Det er et perfekt match for PostNord og en glimrende mulighed for at etablere en førende position på det nordiske scanningsmarked, siger Niels Frost Larsen, administrerende direktør i Posten Scanning.

- Aftalen er indgået med henblik på at støtte Aditros strategiske beslutning om, at vi skal fokusere på og koncentrere os om vores primære forretningsområder: HR, lønadministration og finansielle softwareløsninger og -ydelser, fortæller Johan Berg, som er administrerende direktør for Aditro Group. Jeg er sikker på, at vi har fundet den perfekte ejer til at tage sig af Document Automations kunder og medarbejdere, fortsætter Berg.

Aditro Document Automation er en del af Aditro Groups Financial Resource Management Services. Virksomheden tilbyder scannings- og udskrivningsydelser til både den offentlige og private sektor, og det samlede medarbejderantal er ca. 100.

Alle nuværende ansatte i Aditro Document Automation vil blive tilbudt ansættelse hos Posten Scanning.

På kort sigt vil kunderne ikke opleve nogen forretningsmæssige ændringer, men i et længere perspektiv ønsker PostNord at udvikle forretningen og udforske markedets muligheder til fordel for kunderne.

Aftalen er underskrevet med planlagt ikrafttrædelsesdato den 1. juli 2013.

Informationerne følger de retningsliner, som PostNord AB skal følge for offentliggørelse i henhold til loven om værdipapirer og/eller loven om finansielle instrumenter. Informationerne indleveres til offentliggørelse d. 2. maj 2013.

PostNord Communication Denmark
tel. +45 33 61 60 01, email: post@presse.dk

Magnus Högvall, Head of Services, Aditro
tel. +46 10 451 2010, email: magnus.hogvall@aditro.com